یادداشت های شاعرانه کامو بر عکس های عکاس سوئیسی منتشر شد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، انتشارات روزنه یکی از متفاوت ترین آثار آلبرکامو نویسنده نامداری فرانسوی را برای نخستین بار در ایران با عنوان نوادگان خورشید و با ترجمه کاوه سید حسینی منتشر کرد.

یادداشت های شاعرانه کامو بر عکس های عکاس سوئیسی منتشر شد

این کتاب شامل توضیح هایی است که کامو بر عکس های گرفته شده توسط یک عکاس سوئیسی با عنوان هانریت گرندا به صورت سیاه و سفید گرفته شد و توسط شاعری با نام رنه شار است در اختیار کامو قرار گرفته است.

این عکس ها پس از گرفته شدن از سوی این بانوی عکاس سوئیسی به کامو ارائه می گردد و با وجود اینکه وی تا مدت زیادی نسبت به انتشار آنها بی تفاوت و مشغول نوشتن کتاب انسان عاصی بود، ما پس از مدتی به گفته نویسنده وی پیروز به کشف آنها شده و بر تمامی آنها توضیحی شاعرانه می نویسد.

کامو این دست نوشته ها را در سال 1952 که مجادله ای سخت میان او ژان پل سارتر برقرار بود می نویسد و شش سال پس از آن در مقدمه اش بر تجدید چاپ یان اثر عنوان می نماید: اثر چیزی نیست جز طی طریق از رهگذر هنر برای سافتن دو سه تصویر ساده و بزرگی که اولین بار دل به روی آنها گشاده ای.

این تصاویر به طور عمده شامل تصاویری از اطق و مناظر طبیعی و چند عکس پرتره است.

این کتاب با مقدمه رنه شار و موخره فرانک پنیل و رنه شار منتشر شده است.

نشر روزنه این کتاب را بار ترجمه کاوه سید حسینی فرزند مرحوم رضا سید حسینی مترجم نام آشنای ادبیات ایران در 80 صفجه و به صورت گلاسه با قیمت 15 زهار تومان منتشر نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "یادداشت های شاعرانه کامو بر عکس های عکاس سوئیسی منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادداشت های شاعرانه کامو بر عکس های عکاس سوئیسی منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید