گشت زنی جدید روسیه و ترکیه در شرق کوبانی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، وزارت دفاع روسیه امروز (سه شنبه) از گشت زنی جدید مشترک این کشور با ترکیه در شرق روستای کوبانی(عین العرب) اطلاع داد.

گشت زنی جدید روسیه و ترکیه در شرق کوبانی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام نمود: گشت زنی جدید مشترک پلیس نظامی روسیه و نیروهای ترکیه صبح امروز (سه شنبه) در مناطق مرزی واقع در 10 کیلومتری شرق روستای عین العرب شروع شده است و و هلی کوپترهای روسیه نیز در منطقه به پرواز درآمدند.

روسیه و ترکیه 22 اکتبر در شهر سوچی تفاهم نامه ای در 10 بند برای اقدام مشترک در راستای بهبود شرایط در شمال شرق سوریه، از جمله ملزم ساختن شبه نظامیان کُرد به عقب نشینی از به اصطلاح منطقه امن امضا کردند.

پلیس نظامی روسیه به گشت زنی های مشترک با نیروهای ترکیه در شمال سوریه ادامه می دهد؛ این اقدام در راستای اجرای یادداشت تفاهم میان مسکو و آنکارا صورت می گیرد .در این توافقنامه خروج یگان های کرد از مناطق مرزی شمال سوریه، استقرار گارد مرزی سوریه در مرزهای ترکیه و گشت زنی مشترک نیروهای روس و ترک به منظور کنترل اوضاع منطقه آورده شده است.

ترکیه نهم اکتبر عملیاتی تحت عنوان چشمه صلح را در سوریه علیه نیروهای یگان های مدافع خلق کرد (ی پ گ) به راه انداخت که این عملیات با محکومیت بین المللی روبرو شد. پیش از شروع این عملیات، آمریکا از خروج نیروهای آمریکایی از این منطقه اطلاع داد که چراغ سبزی برای شروع عملیات ترکیه به حساب می آمد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گشت زنی جدید روسیه و ترکیه در شرق کوبانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت زنی جدید روسیه و ترکیه در شرق کوبانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید