با رایج ترین زبان های اینترنت آشنا شوید

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، آمار نشان می دهد که تا فوریه سال 2022 انگلیسی با 63 درصد، روسی با 6.1 درصد، ترکی با 3.7 درصد، اسپانیولی با 3.6 درصد و فارسی با 3.2 درصد بیشترین محتوای اینترنت را تشکیل می دهند.

با رایج ترین زبان های اینترنت آشنا شوید

در حالی که هنوز هم زبان انگلیسی نخستین جایگاه را در لیست رایج ترین زبان های اینترنت دارد، آنالیز ها نشان دهنده تغییراتی ست که در سال های اخیر درخصوص زبان های دیگر در این زمینه اتفاق افتاده است.

آمار نشان می دهد که تا فوریه سال 2022 انگلیسی با 63 درصد، روسی با 6.1 درصد، ترکی با 3.7 درصد، اسپانیولی با 3.6 درصد و فارسی با 3.2 درصد بیشترین محتوای اینترنت را تشکیل می دهند.

البته این درحالی است که همین آنالیز نشان می دهد همه این زبان ها (به جز اسپانیولی) در مدت اخیر مورد آنالیز دچار افتی در این زمینه شده اند، که بیشترین این افت را روسی و کمترین را ترکی داشته است.

اما آمار statista در سال 2020 (رایج ترین زبان های مورد استفاده در اینترنت بر اساس سهم کاربران) نشان می دهد در حالی که از ژانویه 2020، انگلیسی با 25.9 درصد از کاربران اینترنت در سراسر دنیا، محبوب ترین زبان آنلاین بود، چینی ها با سهم 19.4 درصدی در رتبه دوم قرار داشتند. زبان اسپانیایی نیز سومین زبان پرکاربرد آنلاین بود. بعلاوه این آنالیز نشان می داد که 10 زبان برتر 76.9 درصد از کاربران دنیای اینترنت را تشکیل می دهند.

علاوه بر این، آمار ها نشان می دهد که ایالات متحده آمریکا و هند، کشور هایی که پس از چین بیشترین کاربران اینترنت را دارند، بزرگترین کشور های انگلیسی زبان دنیا نیز هستند. در نتیجه، بیشتر اطلاعات آنلاین به زبان انگلیسی ایجاد می گردد. در این مورد، حتی کاربرانی که انگلیسی برای آن ها زبان مادری نیست، ممکن است برای راحتی از آن استفاده نمایند. بعلاوه، انگلیسی اغلب به عنوان زبان ارتباطی مشترک بین افراد با ملیت های مختلف انتخاب می گردد.

این در حالی است که سهم بزرگ محتوای زبان چینی به این علت عنوان شده بود که چین در سه ماهه اول سال 2021 بیشترین کاربران اینترنت را در سراسر دنیا داشته است.

البته، تا نوامبر 2021، تعداد تقریبی کاربران اینترنت در سراسر دنیا 4.9 میلیارد نفر بود. در میان منطقه ها دنیای، آسیا با بیش از نیمی از کاربران اینترنت دنیای، که 2.7 میلیارد نفر تخمین زده می گردد، تا مارس 2021 پیشتاز بود. اروپا نیز دومین منطقه از نظر تعداد کاربران اینترنت بود.

بعلاوه آنالیز ها نشان می دهد که از نظر ضریب نفوذ اینترنت در سراسر دنیا، اروپای شمالی از آوریل 2021 پیشتاز بود و 97 درصد از جمعیت آن به اینترنت دسترسی داشتند.

رایج ترین زبان های مورد استفاده در اینترنت از ژانویه 2020، بر اساس سهم کاربران اینترنت

منبع: ایسنا

وبلاگ عینک آفتابی شیک وب گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "با رایج ترین زبان های اینترنت آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با رایج ترین زبان های اینترنت آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید