کرونا سیگاری ها را بیشتر تهدید می نماید؟

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، بر اساس مطالعات؛ احتمال این که کشیدن سیگار، اعم از سنتی و الکترونیکی، ریسک ابتلا به ذات الریه کرونایی و تشدید آن را افزایش دهد، زیاد است.

کرونا سیگاری ها را بیشتر تهدید می نماید؟

آن چه باید در خصوص رابطه بین ابتلا به کرونا با سیگار کشیدن بدانید را در این مطلب وبلاگ عینک آفتابی شیک آورده ایم. گزارش ها نشان می دهد تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان روز به روز در حال افزایش است؛ اما هنوز ناشناخته های زیادی در خصوص ویروس کووید 19 وجود دارد. برای مثال، دانشمندان هنوز تایید ننموده اند که آیا افراد مبتلا شده در برابر ویروس ایمن می شوند یا ممکن است دوباره به ویروس مبتلا شوند. همین موضوع در خصوص سبک زندگی مردم نیز مطرح است؛ مثلا آیا سیگار کشیدن، سنتی یا الکترونیکی، ریسک ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد یا نه، برای پاسخ به این پرسش با ما همراه شوید.

آیا کشیدن سیگار معمولی یا الکترونیکی امکان ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آن طور که دکتر مایکل متی، معاون مراقبت های ویژه پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو (یوسی اس اف) می گوید، پاسخ این سؤال بله است، اگرچه هنوز معلوم نیست تا چه حد.

طبق گزارش روزنامه سان فرانسیسکو کرانیکل، دکتر متی گفته است: بر اساس مطالعات پیشین ما در خصوص عفونت های ریوی، چه ویروسی چه باکتریایی، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که کشیدن سیگار، اعم از سنتی و الکترونیکی، ریسک ابتلا به ذات الریه کرونایی و تشدید آن را افزایش دهد، هرچند نمی دانیم تا چه اندازه.

این بر اساس مطالعات پیشین است که در آن تعیین شده نیکوتینی که وارد ریه موش ها می گردد، می تواند زدودن ویروس آنفلوانزا را به تأخیر اندازد.

مطالعات سازمان بهداشت جهانی

متخصصان به مطالعه ای که سازمان بهداشت جهانی در سال 2019 انجام داده بود نیز اشاره می نمایند. این مطالعه که تعیین کرد 47.6 درصد از مردان چینی سیگاری هستند، برای آن انجام شد تا ارتباط بین ابتلا به کرونا با سیگار کشیدن را نشان دهد. پیش از آن مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین گزارش نموده بود تعداد مردانی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند و بر اثر آن فوت می نمایند از زنان بیشتر است.

سایر تحقیقات برای آنالیز ارتباط بین سیگار کشیدن و ابتلا به کرونا

مرکز تحقیقاتی آموزشی کنترل تنباکو یو سی اس اف گفته است: احتمال پیشرفت بیماری (و از جمله مرگ) در آن دسته از بیماران چینی که ذات الریه مرتبط با کووید 19 در آن ها تشخیص داده شده بود، در بیماران دارای سابقه سیگار 14 برابر بیش تر از کسانی بود که سیگار نکشیده بودند. این قوی ترین عامل ریسک در بین افراد معاینه شده بود.

البته بر اساس گزارش وبسایت استات نیوز، یک دلیل دیگر می تواند این باشد که مردان چینی بیشتر سفر می نمایند.

با این که ارتباط بین ابتلا به کرونا با سیگار کشیدن (اگر ارتباطی وجود داشته باشد) هنوز تأیید قطعی نشده است؛ اما متخصصان این را تایید نموده اند که افراد مسن دارای بیماری های خاص، مثل دیابت، سرطان یا مسائل تنفسی، با خطر عوارض جدی پس از ابتلا به ویروس کرونا روبه رو هستند.

موسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر (ان آی اچ) می گوید: بنابراین غیرمعقول نیست که نگران باشیم تضعیف عملکرد ریه یا بیماری های ریوی مربوط به مصرف دخانیات، مثل بیماری مزمن انسدادی ریه (سی او پی دی)، ممکن است افراد را در معرض عوارض جدی پس از ابتلا به کووید 19 قرار دهد.

این سازمان همچنین اظهار داشت کسانی که سیگار الکترونیک مصرف می نمایند نیز در معرض خطر قرار دارند؛ زیرا مطالعات نشان داده است که کشیدن سیگار الکترونیک می تواند به سلامت ریه آسیب برساند.

به گزارش ان آی اچ هنوز معلوم نیست که ابتلا به این ویروس به بیماری مزمن انسدادی ریه منجر خواهد شد یا خیر؛ اما شواهد جدید نشان می دهد که قرار دریافت در معرض ریزگرد های سیگار الکترونیک به بافت های ریه آسیب رسانده و توان مقابله آن با عفونت را کاهش می دهد.

ان آی اچ می افزاید که در یک مطالعه تعیین شده آسیب و التهاب بافت ها در موش های آلوده به ویروس آنفلوانزایی که در معرض این ریزگرد ها قرار می گیرند شدیدتر است.

پیشنهاد مطالعه: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، کرونا؛ توصیه های جدید برای پیشگیری را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "کرونا سیگاری ها را بیشتر تهدید می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا سیگاری ها را بیشتر تهدید می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید