ژاپن صید نهنگ را بار دیگر در محدوده آب های سرزمینی شروع کرد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، تهران - خبرنگاران - کشتی های ژاپنی شکار نهنگ درست یک ماه پیش از خروج این کشور از کمیسیون بین المللی شکار تجاری نهنگ، بار دیگر با هدف صید 80 نهنگ تا سرانجام ماه جاری بنادر ژاپن را در حاشیه اقیانوس آرام ترک کردند.

ژاپن صید نهنگ را بار دیگر در محدوده آب های سرزمینی شروع کرد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک تارنمای کیودو نیوز روز یکشنبه نوشت ، ژاپن تصمیم دارد پس از خروج از کمیسیون بین المللی شکار تجاری نهنگ از ماه جولای (تیر ماه) به شکار نهنگ در منطقه انحصاری کشورش در فاصله 200 مایل معادل 321 کیلومتر از ساحل ادامه دهد.

به نوشته این تارنما، چهار کشتی که توسط انجمن بین المللی شکار نهنگ فوکوکا سازماندهی شده بودند، صبحگاه دیروز شنبه بندر هاچینوهه ژاپن را به قصد شکار نهنگ ترک کردند و در همان ساعات نخست هشت نهنگ مینک شکار کردند و فعالیت آنها تا اواخر این ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته تاتسویا ایسودو دانشمند ارشد و محقق در زمینه شکار نهنگ، آب های اطراف هاچینوهه زیست گاه نهنگ ها و محل مناسبی برای شکار این گونه حیوان است؛ این مکان می تواند منطقه ای کلیدی برای شکار تجاری نهنگ در آینده باشد.

سال گذشته میلادی ژاپن اظهار داشت که از کمیسیون بین المللی شکار نهنگ، سازمانی که متعهد به حفاظت از نهنگ است، خارج خواهد شد.

شکار تجاری نهنگ از سال 1986 و پس از اعلام خطر انقراض این گونه حیوان، از سوی این کمیسیون بین المللی شکار نهنگ ممنوع شد.

اما ژاپن سال هاست که تحت عنوان شکار علمی و تحقیقاتی نهنگ، به صید این حیوان ادامه می دهد و می گوید خوردن گوشت نهنگ بخشی از فرهنگ آن کشور است ؛ که البته این رویکرد انتقاد گسترده فعالان حفاظت از نهنگ را به دنبال داشته است.

**آساق**9470**1104**

منبع: ایرنا

به "ژاپن صید نهنگ را بار دیگر در محدوده آب های سرزمینی شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن صید نهنگ را بار دیگر در محدوده آب های سرزمینی شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید