وحیدی: حقابه هامون با دیپلماسی قوی در حال پیگیری است

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، تهران (پانا) - وزیر کشور تامین آب برای استان سیستان و بلوچستان را دغدغه جدی دولت دانست و گفت حقابه هامون با دیپلماسی قوی در حال پیگیری است.

وحیدی: حقابه هامون با دیپلماسی قوی در حال پیگیری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی که روز چهارشنبه با هدف آنالیز مسائل و چالش های توسعه ای استان سیستان و بلوچستان به این استان سفر نموده است، در حاشیه بازدید از پروژه های آب رسانی در جمع وبلاگ عینک آفتابی شیک اضافه نمود: در رابطه با انتقال آب از هیرمند به هامون، دیپلماسی قوی از سوی دولت در جریان است که ان شاءالله این حقابه تامین گردد.

وی اضافه نمود: موضوع تامین آب از دغدغه های جدی دولت و ریاست محترم جمهوری کشور است و کوشش داریم با حضور در صحنه بتوانیم به برطرف مسائل و چالش ها در این حوزه همت گماریم.

وزیر کشور با اشاره به پروژه های موقتی که توانسته است بخشی از آب مورد احتیاج مردم را تامین کند، یادآور شد: باید کار دائم در حوزه آب صورت گیرد که انتقال آب از دریای عمان یکی از این طرح های در حال پیگیری است.

وحیدی ادامه داد: برنامه دیگر، استفاده از آب های ژرف است که در این خصوص باید تعدادی چاه عمیق حفر گردد، البته در این خصوص اختلاف نظرهایی میان کارشناسان وجود دارد اما این طرح، ظرفیت بالایی در حوزه تامین آب دارد.

بازدید از مرز، راستا رودخانه هیرمند و تالاب بین المللی هامون به صورت هوایی بخشی از برنامه وزیر کشور در روز نخست سفر به استان سیستان و بلوچستان بوده است.

وحیدی بعلاوه از اردوگاه نیاتک منطقه سیستان و مراحل پیشرفت ساخت آن تماشا کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وحیدی: حقابه هامون با دیپلماسی قوی در حال پیگیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وحیدی: حقابه هامون با دیپلماسی قوی در حال پیگیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید