هیئت ایران در کابل: حادثه مرزی بطور مشترک با افغانستان تا تامین عدالت بررسی می شود

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، هیئت عالی رتبه وزارت خارجه ایران در سفر به کابل تاکید کرد که تهران تا تامین عدالت به تحقیقات درباره حادثه مرزی اخیر ادامه می دهد.

هیئت ایران در کابل: حادثه مرزی بطور مشترک با افغانستان تا تامین عدالت بررسی می شود

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ عینک آفتابی شیک، هیئت عالی رتبه ای به ریاست محسن بهاروند معاون وزارت خارجه کشورمان برای بررسی حادثه اخیر در مرزهای افغانستان با حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه این کشور دیدار کرد.

وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه ای گفت که هیئت ایرانی در این سفر محموله ای شامل وسایل و تجهیزات پزشکی را نیز به مقامات افغان اهدا نموده است.

براساس این بیانیه، اتمر پس از تشکر از تجهیزات پزشکی و دیگر همکاری های ایران با مردم و دولت افغانستان با هیئت ایرانی درباره مراحل مختلف تحقیقات هیئت افغانستان درباره حادثه مرزی و اسناد و مدارک به دست آمده صحبت نمود و خواستار توجه بیشتر دولت ایران به تحقیقات مشترک شد.

در این بیانیه آمده است که بهاروند طی این دیدار، ضمن محکوم کردن این حادثه با اشاره به روابط برادرانه و حسنه دو ملت و دولت، افزود که این عمل به هیچ وجه برای مردم و دولت ایران قابل پذیرش نبوده و تهران متعهد است تا این حادثه را بطور مشترک با هیئت افغانستان تا تأمین عدالت بررسی و پیگیری نماید.

وی افزود که اسناد و مدارکی که هیئت تحقیق افغانستان یافته را از طریق مجاری مرتبط دولت ایران بررسی نموده و نتایج حاصل را با جانب افغانستان شریک خواهد ساخت.

پیشتر وزارت خارجه ایران با استناد به گزارش های مرزبانی ایران تاکید نموده است که در تاریخ 13 اردیبهشت در محل گفته شده در مرز مشترک افغانستان و ایران واقعه ای رخ نداده و نیز مواجهه ای از هیچ نوع میان نیروهای مرزبانی ایران با اتباع افغان بوجود نیامده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هیئت ایران در کابل: حادثه مرزی بطور مشترک با افغانستان تا تامین عدالت بررسی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت ایران در کابل: حادثه مرزی بطور مشترک با افغانستان تا تامین عدالت بررسی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید