مدیرعامل باشگاه فولاد: هر جا مدیر می شوم اشتباهات داوری زیاد می گردد، مسئولیتی داشتم ویلموتس را انتخاب نمی کردم

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، سال گذشته اشتباهات داوری باعث شد مربی مان را در نیم فصل اول از دست بدهیم. الان هم دو هفته است اشتباهات داوری برای فولاد زیاد شده و این ذهن من را به سمتی می برد که فوتبال را کنار بگذارم.

مدیرعامل باشگاه فولاد: هر جا مدیر می شوم اشتباهات داوری زیاد می گردد، مسئولیتی داشتم ویلموتس را انتخاب نمی کردم

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: سیستم یاری داور ویدئویی زمانی به درد ما می خورد که اشتباهات کم باشند.

به گزارش فارس، سعید آذری در گفت وگو با برنامه تهران ورزشی در خصوص بازی روز گذشته فولاد مقابل ذوب آهن گفت: نیمه اول ذوبی ها خیلی خوب بازی کردند و بچه های ما دستورات تاکتیکی نکونام را نتوانستند اجرا نمایند اما نیمه دوم در اختیار بچه های ما بود. دو سه موقعیت خوب داشتیم که متاسفانه تبدیل به گل نشد. یک بازی پایاپای و شرافتمندانه بود که ذوب آهن از فرصت هایش بهتر استفاده کرد و به پیروزی رسید.

آذری ادامه داد:شاید این تقدیر خدا بود که نمی خواست تیمی که حدود 14 سال برایش زحمت کشیدم را به دست من و به دست تیمی که مدیرش هستم در سراشیبی سقوط بیشتری قرار دهد. باید مقابل تقدیر خدا سر تسلیم فرود آوریم و از بچه ها و جواد نکونام تشکر می کنم. باید در ادامه مسابقات قدرتمندانه تر کار کنیم و به ذوب آهن هم تبریک می گویم. این تیم به گفته AFCبهترین تیم ایران در سال 2019 بوده و برعکس فولاد در هر پست دو سه بازیکن فوق العاده دارد. ما یک تیم تقریبا معمولی هستیم. باید این را بپذیریم و من از روز اول این را گفته ام. احتیاج به پیشرفت داریم که این کار نکونام را سخت نموده و امیدوارم در نیم فصل دوم با تقویت تیم فرایند خوبی که نکونام رقم زده ادامه دهیم.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در خصوص اینکه به نظر نمی رسد از باخت دیروز ناراحت باشد، گفت: من می توانم برای فولاد خیلی ناراحت باشم که دو هفته است در حقش اجحاف می شود. متاسفانه در بازی هفته گذشته و دیروز باید حداقل از هر بازی یک امتیاز می گرفتیم. نمی دانم چرا هر کجا مدیر می شوم اشتباهات داوری برایش زیاد می شود. سال گذشته اشتباهات داوری باعث شد مربی مان را در نیم فصل اول از دست بدهیم. الان هم دو هفته است اشتباهات داوری برای فولاد زیاد شده و این ذهن من را به سمتی می برد که فوتبال را کنار بگذارم. چون مثل اینکه جایی که من باشم داوران زیاد خوششان نمی آید که اشتباه ننمایند! شما ببینید روز گذشته زاهدی فر روی یک صحنه صد در صدی نه 200 درصدی پنالتی، چشمش را بست!

آذری در خصوص اینکه این اشتباهات داوری برای همه تیم ها وجود دارد، خاطر نشان کرد: جالب است کارشناسان اشتباهات را تائید می نمایند. زمانی ما فکر می کردیم تقصیر اصفهانیان یا رفعتی است اما الان هم که ممبینی آمده تفاوت خاصی صورت نگرفته است. با آنها که صحبت می کنیم می گویند ناظر داوری از بازی راضی بود. قاعدتا ناظران داوری نمی توانند از عملکرد داور شما اظهار نارضایتی نمایند و آن را زیر سؤال ببرند اما در واقع این اشتباهات به پیکره تیم ها ضربه وارد می نماید. متاسفانه اگر این رویه باشد نه تنها شاهد عوض شدن مربیان خواهیم بود و ضررهای میلیاردی به تیم ها وارد می شود بلکه ساختار باشگاه ها هم نابود می شود.

وی در خصوص اینکه فریدون اصفهانیان گفته بود فصل بعد قطعا سیستم یاری داور ویدئویی در فوتبال ایران استفاده می شود، تاکید نمود: نمی دانم سازو کار آن چطور است. اگر ما VAR را بیاوریم فکر می کنم هر دو دقیقه باید بازی را متوقف کنیم و به سراغ آن برویم. VAR زمانی به درد می خورد که اشتباهات کم باشد. در جهان این سیستم را برای اشتباهات تاثیر گذار آوردند مثل گل ویمبلی در سال 1966 . ما بدیهیاتی را اشتباه می کنیم که احتیاج به VAR ندارد.

وی افزود: شما وقتی یک وسیله یاری آموزشی را می آورید خیلی خوب است اما اینکه کی مستقر شود محل بودجه آن کجاست و به چه شکلی آن را آموزش دهید مهم است. امیدوارم صحبت های اصفهانیان مثل صحبت های قبلش نباشد و حرف هایی که می زند مستند باشد.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در خصوص اینکه سرمربی این تیم اعلام نموده ممکن است در نیم فصل دست به تغییراتی بزند، گفت: من با نکونام برای برنامه نیم فصل صحبت کردیم اما هنوز کسی در لیست ورودی یا خروجی او نیست. اینکه نکونام برنامه ای را پیش خودش داشته باشد صد در صد تعیین است اما کسی را در لیست خروج قرار نداده است. او هنوز لیست نداده و این طبیعت فوتبال است. برای همین ما یک نیم فصل تابستانی و یک نیم فصل زمستانی داریم که تیم ها نقاط ضعف و قوت خودشان را بپوشانند و این اتفاق در فولاد هم خواهد افتاد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سرمربی تیم در خصوص بازیکن خاصی صحبت نموده است، یا خیر، گفت: اگر هم صحبت نموده باشد محرمانه است. قاعدتا مدیری مثل من برای نیم فصل از مربی اش برنامه خواسته ولی فعلا کسی در لیست فروش قرار ندارد.

آذری در خصوص حمایت از سرمربی تیم خاطرنشان کرد: حمایت از یک سرمربی به عملکردش برمی شود. عملکرد نکونام با این تیم متوسطی که دارد و 16 امتیازی که گرفته و در دو بازی که حداقل باید از آنها یک امتیاز می گرفته خوب بوده و مطمئنم اگر مهره های بهتری داشت می توانست بهتر کار کند. بضاعت فولاد همین بوده است. بچه های تیم تا به حال کوشش نموده اند و 16 امتیاز جمع نموده اند.

وی افزود: زمانی شما به این تحلیل می رسید که یک مربی توان جمع کردن یک تیم را ندارد و تیمش از 11 بازی حدود 10 امتیاز جمع نموده و این شما را امیدوار نمی نماید اما مدیری که هر روز سر تمرین است و می بیند سرمربی با چه شیوه ای کوشش می نماید از آن طرف اشتباهات سهوی داوران به او ضربه می زند برای چه بار اقتصادی اضافه به باشگاه تحمیل کند، و سرمربی را عوض کند؟!

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در پاسخ به این سؤال که اگر مسئولیتی در فدراسیون فوتبال داشت آیا مارک ویلموتس را در شرایط فعلی عوض می کرد، گفت: من اگر مسئولیتی در فدراسیون فوتبال داشم ویلموتس را انتخاب نمی کردم.

منبع: عصر ایران

به "مدیرعامل باشگاه فولاد: هر جا مدیر می شوم اشتباهات داوری زیاد می گردد، مسئولیتی داشتم ویلموتس را انتخاب نمی کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل باشگاه فولاد: هر جا مدیر می شوم اشتباهات داوری زیاد می گردد، مسئولیتی داشتم ویلموتس را انتخاب نمی کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید