لزوم هم افزایی بیشتر دستگاه های مرتبط با جابه جایی کالا در چابهار

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بر هم افزایی دستگاه های مرتبط جریان بار و کالا همچون گمرک، حمل و نقل پایانه ها، شرکت پخش فرآورده های نفتی، گمرک تاکید نمود و گفت: این هم افزایی می تواند رونق محور شرق و اقتصاد دریامحور کشور را نیز ارتقا بخشد.

لزوم هم افزایی بیشتر دستگاه های مرتبط با جابه جایی کالا در چابهار

به گزارش خبرنگار از ،مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بر هم افزایی دستگاه های مرتبط جریان بار و کالا همچون گمرک، حمل و نقل پایانه ها، شرکت پخش فرآورده های نفتی، گمرک تاکید نمود و گفت: این هم افزایی می تواند رونق محور شرق و اقتصاد دریامحور کشور را نیز ارتقا بخشد.

کارگروه تسهیل و تسریع امور تجاری به وسیله بندر چابهار با حضور سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان چابهار و مدیران کل استانی مربوطه در بندر چابهار برگزار گردید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سسیستان و بلوچستان، اهمیت تسریع و تسهیل در حمل و نقل کالا به وسیله بندر چابهار بویژه در شرایط فعلی کشور را دلیل اصلی تشکیل این کارگروه بیان کرد.

بهروز آقایی ضمن تشریح اقدامات انجام شده و تاکیدات دولت و مجلس در امر تخلیه و بارگیری و اقدامات کارگروه بازاریابی بندر به آنالیز وضعیت رسوب کالا در بندر پرداخت.

وی با مقایسه و پرداختن به وضعیت خروج کامیون ها از بنادر مهم کشور اضافه نمود: در روند ورود کامیون به بندر چابهار برای حمل کالا های اساسی پیشرفت مطلوبی نداشتیم، اما در حمل کالا های بخش خصوصی با استقبال خوبی روبرو بوده ایم که این مهم کوشش و هماهنگی بیش از پیش دستگاه های مرتبط این امر را می طلبد.

وی با مقایسه کرایه حمل کالا از بنادر شهید رجایی و بندر امام به تهران به ازای هر تن به طور متوسط اشاره نمود و گفت: میزان کرایه هر تن کالا از بندر چابهار به تهران هر تن 260 هزار تومان است که می توان با سیاست گذاری درست و تأمین بار برگشت این مقدار را کاهش و استقبال رانندگان جهت حمل کالا از و به این بندر اقیانوسی را افزایش داد.

وی کرایه حمل، مسائل سوخت و عدم وجود انبار کافی در سطح بندر را از جمله عوامل مسائل حمل کالا های اساسی در بندر چابهار بیان کرد و اضافه نمود: مسائل پیش رو را می توان با ارائه راه چاره های بسیار ساده تسهیل نمود که همکاری و همیاری هر چه بیشتر دستگاه های مرتبط با این امر می تواند گره گشای این بحران موقتی بوده و سیر فرآیند مثبتی را در پیش داشته باشد.

آقایی اضافه نمود: هم افزایی دستگاه های مرتبط جریان بار و کالا همچون گمرک، حمل و نقل پایانه ها، شرکت پخش فرآورده های نفتی، گمرک و... نه تنها می تواند توسعه و رونق مالی این استان کم بهره مند را افزایش دهد بلکه می تواند رونق محور شرق و اقتصاد دریامحور کشور را نیز ارتقاء بخشد.

در ادامه رحمدل بامری سرپرست معاون استاندار و فرمانداری ویژه شهرستان چابهار ضمن تشکر و قدردانی از تشکیل این کارگروه خواهان ورود تمامی دستگاه های مرتبط و برطرف مسائل احتمالی خروج کالا علی الخصوص کالا های اساسی مورد احتیاج کشور از این بندر اقیانوسی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به میزان حجم کالای موجود در بندر شهید رجایی توضیح داد: در صورت وجود انبار در بندر چابهار انتقال بخشی از این کالا هم افزایش ترافیک بار و جریان کالایی را در پی دارد و هم به کاهش رسوب کالا در بنادر یاری خواهد نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "لزوم هم افزایی بیشتر دستگاه های مرتبط با جابه جایی کالا در چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم هم افزایی بیشتر دستگاه های مرتبط با جابه جایی کالا در چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید