صندوق احیاء با شهرداری بجنورد تفاهمنامه توسعه همکاری امضاء خواهد نمود

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی با اعضای شورای شهر و شهردار بجنورد دیدار و گفت و گو کرد و در این نشست مقرر شد پیش نویس توسعه همکاری­ها میان طرفین هر چه زودتر تهیه گردد.

صندوق احیاء با شهرداری بجنورد تفاهمنامه توسعه همکاری امضاء خواهد نمود

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک به نقل از روابط عمومی صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی، پرهام جانفشان در این دیدار با اشاره به نقش بناهای تاریخی احیاء شده در توسعه گردشگری شهرها، گفت: امروز اهمیت گردشگری مسئله­ ایی غیر قابل انکار است و اگر قرار است بجنورد در زمینه گردشگری به عنوان یک مقصد پربازدید شناخته گردد، باید به دنبال ویژگی­های خاص برای این شهر همچون احیاء بناهای تاریخی باشیم.

او با تأکید بر حمایت صندوق احیاء بناهای تاریخی از سرمایه گذارای بخش خصوصی در مرمت و بهره برداری ابنیه دارای قابل واگذاری این شهر، توضیح داد: اگر ویژگی­های حائز اهمیتی همچون تأسیسات و زیرساخت های گردشگری در بجنورد را بتوان گسترش و ارتقاء داد، این شهر می تواند به عنوان شهر گردشگر معرفی گردد.

جانفشان، توضیح داد: گردشگرانی که در ایران حضور می­یابند به دنبال دیدن شرایط متفاوت با آنچه تاکنون دیده ­­اند هستند و هدفشان از ورود به کشورمان آشنایی با فرهنگ و خرده فرهنگ­ها و نمادهای بصری آن­ها یعنی بناهای تاریخی و تجربه حضور و اقامت در چنین فضاهایی است.

مدیرعامل صندوق احیاء بناهای تاریخی، اضافه کرد: صندوق احیاء در فرصت های سرمایه گذاری خود نگاهی جدی به بجنورد خواهد داشت و امیدواریم در قالب گسترش همکاری­ها با مدیریت شهری مرکز استان خراسان شمالی، بتوانیم اتفاقات خوبی را در زمینه یاد شده رقم بزینم.

در ادامه این نشست روح الله براتیان شهردار بجنورد، گفت: حضور مدیرعامل صندوق احیاء در شهر بجنورد فرصت مناسبی برای توسعه همکاری ها است، توسعه همکاری­هایی که یقیناً اثرات مثبت آن برای شهر بجنورد ملموس خواهد بود.

او خاطر نشان کرد: نگاه ما به توسعه شهری نگاهی فرابخشی است، ظرفیت­های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجنورد در این نگاه صندلی ویژه ایی دارد.

براتیان، اضافه کرد: هم اکنون همکاری های خوبی میان شهرداری بجنورد و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی وجود دارد که در اختیار قرار دریافت عمارت مفخم توسط این اداره کل نتیجه این همکاری های میان بخشی است.

همچنین در ادامه این دیدار ابراهیم امانی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بجنورد، گفت: توسعه گردشگری بجنورد احتیاج به اقدامات اثربخش دارد و ما با اتکا به داشته­ های فرهنگی خود می توانیم به این مهم هر چه زودتر دست یابیم.

او اضافه کرد: حضور مدیرعامل صندوق احیاء می تواند فصل جدیدی برای احیاء بناهای تاریخی بجنورد با مشارکت مردمی باشد.

در انتها این دیدار مقرر شد پیش نویس تفاهمنامه توسعه همکاری­ها میان صندوق احیاء و شهرداری بجنورد به زودی تهیه گردد.

منبع: میراث آریا

به "صندوق احیاء با شهرداری بجنورد تفاهمنامه توسعه همکاری امضاء خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق احیاء با شهرداری بجنورد تفاهمنامه توسعه همکاری امضاء خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید