شب زنده داری موزه ها در فصل تابستان ، اجرای آزمایشی طرح در نیاوران و سعدآباد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، مدیر کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی سازمان میراث فرهنگی از افزایش ساعات کار موزه ها در تابستان تا پاسی از شب اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد با باز بودن اماکن تاریخی و فرهنگی همچون موزه ها شرایط زندگی شبانه در تهران رونق گیرد.

شب زنده داری موزه ها در فصل تابستان ، اجرای آزمایشی طرح در نیاوران و سعدآباد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک به نقل از ایرنا، محدود بودن ساعات تفریح در طول روز، موجب بروز مشکلاتی برای ساکنان شهرها می گردد که از آن جمله می توان به افزایش حجم ترافیک و شلوغ شدن اماکن عمومی همچون مراکز تفریحی و فروشگاه ها نام برد.

در سال های اخیر گرایش به فعالیت در ساعات از شب در شمار زیادی از شهرهای بزرگ دنیا افزایش یافته و بسیاری از واحدهای تجاری، صنعتی و تفریحی به صورت شبانه روزی فعالیت می نمایند.

در شهرهای امروز بخش اصلی خدمات اوقات فراغت و فعالیت های اجتماعی، فرهنگی بر اساس نظم زمانی ترسیم شده بر پایه ساعت کاری انجام می گیرد زیرا بیشتر مردم حقوق بگیرند و بنابراین ناچار به تبعیت از زمان های حاشیه ای کار مثل غروب ها یا آخر هفته و تعطیلات رسمی هستند.

این زمانبندی رفتاری، اختلال های کارکردی اجتماعی زیادی در زمینه هایی چون ترافیک، شلوغی در مراکز تفریحی و خرید و به طور کلی در زندگی روزمره ایجاد می نماید. در این شرایط بسیاری از مردم هروز احساس کمبود وقت می نمایند.

محمد رضا کارگر مدیرکل موزه های کشور از آغاز برنامه ریزی ها برای افزایش ساعات کاری موزه ها اطلاع داد و گفت: در بخش نخست و آزمایشی قرار است 2 موزه نیاوران و سعدآباد تا ساعت 22پذیرای بازدیدنمایندگان باشد.

وی از احتمال افزایش قیمت بلیت ورودی موزه ها در آینده ای نزدیک اطلاع داد و گفت: در حال حاضر این افزایش قیمت در هیات دولت در دست آنالیز است.

کارگر همچنین درباره ساعت کار موزه ها در نیمه نخست سال 98 نیز می گوید: موزه های زیر نظر سازمان میراث فرهنگی مانند هر سال از ساعت 9 تا 18 فعال هستند.

منبع: میراث آریا

به "شب زنده داری موزه ها در فصل تابستان ، اجرای آزمایشی طرح در نیاوران و سعدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب زنده داری موزه ها در فصل تابستان ، اجرای آزمایشی طرح در نیاوران و سعدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید