سعادتمند: سرپرست فدراسیون والیبال نخواهم شد، المپیاد استعدادهای ورزشی بدون ما هم باید اجرا گردد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد که سرپرست هیچ فدراسیونی از جمله والیبال نخواهد شد.

سعادتمند: سرپرست فدراسیون والیبال نخواهم شد، المپیاد استعدادهای ورزشی بدون ما هم باید اجرا گردد

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ عینک آفتابی شیک، احمد سعادتمند مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری امروز (شنبه) که به مناسبت برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی برگزار گردید، گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری و با همکاری دوستان در دفتر آموزش و استعدادیابی، طرحی را پیش بینی کردیم که مربوط به استعدادهای ورزشی کشور بود. این طرح با یاری مدیران استانی و فدراسیون ها پایش شد. ما برای برگزاری این المپیاد چند دلیل را دنبال می کنیم؛ اول اینکه خیلی از استعدادهای کشور دیده نمی شوند. دوم هم اینکه بیش از نیمی از فدراسیون ها هیچ مسابقاتی در رده های نوجوانان و نونهالان ندارند. ما به همین دلیل با حمایت وزیر ورزش و داورزنی این طرح را آنالیز کردیم و در 2 جلسه رسمی شورای معاونان توانستیم کلیات و جزئیات و اعتبارات آن را به تصویب برسانیم.

وی اضافه نمود: در طرح استعدادیابی فدراسیون ها را به سه دسته المپیکی، ملی و محبوب تقسیم کردیم. ابتدا هدف مان این بود که طرح را با حضور فدراسیون های المپیکی اجرا کنیم، اما سایر فدراسیون ها نیز درخواست هایی را مطرح کردند و آنها را اضافه کردیم. هدف ما از برگزاری این المپیاد، المپیک جوانان 2022 در سنگال است. همان طور که می دانید رده سنی برای حضور در المپیک جوانان، 15 تا 18 سال است و در المپیاد نیز جامعه هدف ما افراد 12 تا 15 سال هستند.

مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در مرحله اول 460 هزار نفر مد نظر قرار گرفتند که این تعداد در خاتمه همین مرحله به 18049 نفر می رسد. در واقع از هر استان 852 نفر تحت نظر قرار می گیرند و در نهایت المپیاد را با حضور 25 هزار نفر از جمله کادر فنی و عوامل برگزار می کنیم. تاکنون طرح استعدادیابی در دوومیدانی برگزار گردیده که اتفاقاً 3 رکورد ملی هم جابه جا شد و حالا 45 نفر برای مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا تحت نظر قرار دارند.

سعادتمند مطرح کرد: المپیاد استعدادهای برتر ورزشی از 29 آبان تا 9 آذر در 31 استان برگزار می گردد. همه تدابیر لازم دیده شده و به استان ها گفته ایم که به این نوجوانان ورزشکار به چشم قهرمان نگاه نمایند و همه امکانات را در نظر بگیرند. پس از این 10 روز تعداد 2500 نفر به عنوان عصاره های 12 تا 15 سال ورزش کشور انتخاب می شوند. برای این ورزشکاران نوجوان بسته های حمایتی از جمله پرونده تحصیلی، حمایت های مالی و ... در نظر گرفته شده است. همچنین اردوهای مقطعی هم دیده شده و این نفرات تا المپیک جوانان 2022 در اختیار خواهند بود. البته این خط فراوری هر سال ادامه خواهد داشت و قرار است سال آینده با همکاری آموزش و پرورش، آن را در تابستان اجرا کنیم. ما همچنین بنا داریم که المپیاد سال آینده را به صورت بین المللی و با دعوت از 8 کشور برگزار کنیم.

وی گفت: با همکاری فرامرزیان، برای اجرایی کردن این طرح در سال 98 یک ردیف بودجه مجزا در نظر گرفته شده است. شاید ما در آینده در این پست های کنونی نباشیم، اما به واسطه موافقت نامه هایی که اجرا شده و بودجه هایی که برای هر استان در نظر گرفته شده، این طرح متوقف نشده و اجرایی باید گردد. همه فدراسیون ها و استان ها سه ماه است که درگیر این المپیاد هستند. ضمناً ادارات کل استان ها در نحوه برگزاری این طرح مورد ارزیابی قرار می گیرند و از برترین ها نیز تقدیر می گردد. باید به این نکته هم اشاره کنم اعتبارات برگزاری المپیاد استعدادها در اختیار استان ها قرار گرفته و مسئله ای از داین بابت وجود ندارد.

مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مراسم افتتاحیه المپیاد استعدادها روز دوشنبه 28 آبان و مراسم اختتامیه در بهمن ماه برگزار می گردد، درباره بودجه برگزاری المپیاد گفت: ابتدا باید بگویم که ما در وزارت ورزش طراح المپیاد هستیم و ادارات کل استان ها برگزار نموده و فدراسیون ها نیز نظارت می نمایند. ما در اجرا هیچ دخالتی نداریم و فقط نظارت عالی داریم. برای این المپیاد نزدیک به 10 میلیارد در نظر گرفته شده و 6 میلیارد دیگر نیز به استان ها برای اعزام ها یاری می کنیم. همچنین برای آن نخبگانی که در مرحله آخر پایش می شوند، 5.8 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

سعادتمند در پاسخ به این سوال که شنیده می گردد قرار است سرپرستی فدراسیون والیبال را بر عهده بگیرد، گفت: اولاً احمد ضیایی رئیس فدراسیون هنوز استعفا نداده و من هم چیزی درباره بازنشسته بودن یا نبودنش نمی دانم. به هر حال هر جایی که وزیر و داورزنی بگویند، یاری می کنم، اما قرار نیست سرپرست شوم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هدف از برگزاری این طرح و المپیاد، فقط المپیک جوانان 2022 خواهد بود؟ گفت: شاید بگوییم که هدف المپیک جوانان در سنگال است، اما 2 سال بعد از آن المپیک 2024 را داریم. همچنین همین استعدادها می توانند به کاروان ایران در المپیک 2028 نیز یاری نمایند. ما به دنبال آن هستیم که استعدادهایی که دیده نمی شوند، دیده شوند. فقط هم به دنبال مدال آوری در 2022 نیستیم و به المپیک های 2024 و 2028 نیز نگاه داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سعادتمند: سرپرست فدراسیون والیبال نخواهم شد، المپیاد استعدادهای ورزشی بدون ما هم باید اجرا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعادتمند: سرپرست فدراسیون والیبال نخواهم شد، المپیاد استعدادهای ورزشی بدون ما هم باید اجرا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید