داورزنی: مجمع جای انتخاب سرمربی تیم ملی نیست

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، خوشبختانه در فدراسیون فوتبال و با پیگیری هایی که انجام شد اکثر دوستان به این قانون تمکین کردند و طبیعتاً ما هم نه وارد این بحث شدیم و نه می خواهیم بشویم.

داورزنی: مجمع جای انتخاب سرمربی تیم ملی نیست

در فدراسیون همه به قانون 60 ساعت تمکین کردند

محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان بعد از انتها مجمع فدراسیون فوتبال درباره علت حضورش در این مجمع گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال معین تکلیف نموده که اعضای مجمع چه کسانی هستند. هم آقای وزیر ورزش هم معاون ورزش قهرمانی عضو مجمع هستند و قانونا باید در جلسه مجمع حضور پیدا می کردند. در هیچ جای اساسنامه دیده نشده که نباید نماینده ای از دولت یا وزارت ورزش در مجمع حضور پیدا نکند. این اساسنامه در فیفا تصویب شده است. قرار بود مجمع در خلال مسابقات جام ملت های آسیا برگزار گردد. فدراسیون با توجه به حساسیت مسابقات تدبیر کرد مجمع را به تاریخ دیگری موکول کند. امروز(یکشنبه) الحمدالله برگزار گردید و جلسه، جلسه خیلی خوبی بود. برنامه های سال قبل توسط هم حسابرس قانونی و هم خزانه دار بیلان کار داده شد و هم برنامه های عملیاتی و گزارش آن توسط رئیس محترم فدراسیون فوتبال ارائه شد. خوشبختانه شفافیت سال به سال در گزارش عملنمودها بیش تر می گردد به ویژه در گزارش های اقتصادی، همه آن چیزی که فدراسیون فوتبال انجام می دهد کاملاً شفاف بود. مسابقات، هزینه ها و درآمدها همه در یک شرایط مناسبی مطرح شد و به تصویب اعضای مجمع رسید.

معاون وزیر ورزش درباره وضعیت ساختمان باشگاه پرسپولیس و استقلال هم گفت: در دوره آقای دادکان و بعد از آن دو ساختمان توسط فدراسیون خریداری شد و به این دو باشگاه داده شد. این باشگاه ها گفته اند که مبلغی هم پرداخت نموده اند اما احتیاج بود که مصوبه مجمع گرفته گردد تا این دو باشگاه مالکیت این دو ساختمان را از آن خودشان نمایند و مجمع تصویب کرد این دو ساختمان کارشناسی گردد و کمیته ای هم نحوه واگذاری را آنالیز کند تا قانون رعایت گردد. الان این دو باشگاه در این ساختمان ها مستقر هستند اما مالکیت این ساختمان ها برای فدراسیون است و ضرورت داشت که در مجمع معین تکلیف گردد. اسناد و مستندات چه برای فدراسیون و چه برای باشگاه ها هم قرار است مورد آنالیز قرار بگیرند. طبیعی است که بحث این ساختمان ها هم با توجه به اینکه سازمان خصوصی سازی می خواهد هر چه زودتر موضوع خصوصی سازی را معین تکلیف کند، معین خواهد شد.

داورزنی درباره استعفای کفاشیان هم گفت:به شکل کلی می گویم که بعد از اجرای قانون بازنشستگی اختلاف نظری درباره نحوه اجرای آن وجود داشت و اینکه از اعضای هیأت رئیسه شامل می شوند یا خیر. برای خود آقای تاج با توجه به خدمت او به فولاد مسئله ای وجود نداشت. یک اختلاف نظری درباره اعضای هیأت رئیسه وجود داشت که این بحث مطرح بود که یک ظرفیت قانونی هم وجود دارد که کسانی که کار تمام وقت دائم ندارند و در هیأت رئیسه هستند اما حقوق بگیر نیستند تا سقف 60 ساعت می توانند در ماه با فدراسیون همکاری داشته باشند و مسئله ای برای ادامه کار ندارند اما کسانی که مسوولیت اجرایی و کار تمام وقت دارند طبیعتاً ضرورت دارد که بیش از 60 ساعت در فدراسیون باشند و نمی توانند بازنشسته باشند. خوشبختانه در فدراسیون فوتبال و با پیگیری هایی که انجام شد اکثر دوستان به این قانون تمکین کردند و طبیعتاً ما هم نه وارد این بحث شدیم و نه می خواهیم بشویم. مجمع فدراسیون فوتبال بالاترین مرجع برای معین تکلیف همه امورش است. خود دوستان در هیأت رئیسه تصمیم گیری کردند که کدام یکی از این دوستان شامل این قانون می شوند. دوستان این تدبیر را کردند که تا آغاز مجمع شرایط را معین بنمایند. هنوز یک اختلاف نظری وجود دارد که آیا سازمان لیگ خصوصی است یا خیر و این هم در حال دنبال شدن است تا در زمان خودش معین گردد.

او در خصوص اینکه ورزشکاران دیگر رشته ها گفته اند داورزنی آنها را ناامید نموده است هم گفت: ما مخلص همه قهرمانان ملی هستیم. یک سوء برداشت شده است. در همین مجمع فدراسیون ووشو بود که یکی از دوستان سوال کرد نمی خواهید پول را پرداخت کنید؟ گفتم کمی تحمل کنید. ما الان در اسفندماه هستیم. سال گذشته هم بحث در اردیبهشت ماه قطعی شد و ما در هفته اول خرداد اقدام کردیم.

معاون وزیر ورزش در خصوص اینکه در مجمع فدراسیون فوتبال درباره انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم گیری شد یا خیر گفت:مجمع فدراسیون فوتبال محل معین تکلیف سرمربی تیم ملی نیست. سرمربی توسط فدراسیون و کمیته فنی مورد آنالیز قرار می گیرد و در هیأت رئیسه هم تصویب می گردد و کارش هم تمام می گردد.

3-670

منبع: ایران ورزشی

به "داورزنی: مجمع جای انتخاب سرمربی تیم ملی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: مجمع جای انتخاب سرمربی تیم ملی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید