خبرنگاران دام های فاقد هویت و پلاک قاچاق محسوب می شوند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، بیرجند - خبرنگاران - رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از انتها طرح هویت گذاری و پلاک کوبی دام سبک و سنگین در این استان خبر داد و گفت: دام های سبک و سنگین که در این طرح پلاک کوبی نشوند، قاچاق محسوب می شوند.

خبرنگاران دام های فاقد هویت و پلاک قاچاق محسوب می شوند

غلامرضا قوسی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه این طرح از بهمن پارسال آغاز شد افزود: هزینه هویت گذاری برای هر دام سبک 2 هزار و 400 تومان و دام سنگین هفت هزار تومان برای هر راس است.

وی با اعلام اینکه طرح پلاک گذاری دام با هدف جلوگیری از قاچاق دام در استان انجام می شود گفت: براساس مصوبه هیات دولت در بهمن پارسال مقرر شد تمامی دام ها به منظور جلوگیری از قاچاق دام پلاک گذاری شوند و هویت آنها در سامانه پنجره واحد جهاد کشاورزی ثبت شود.

وی گفت: ساماندهی حمل و نقل و فروش دام، برآورد تولید دام کشور، قابل شناسایی و پیگیری بودن دام ها، جلوگیری از قاچاق دام، کنترل بیماری های دام، پیشگیری و اقدام به موقع برای واکسیناسیون دام، اعطای تسهیلات اشتغال و بیمه دام از مزایای اجرای این طرح است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، اتحادیه دامداران کشور را مجری این طرح معرفی و شرح داد: دامداران در اسرع وقت برای هویت گذاری دام خود به اتحادیه دامداران استان و شرکت های تعاونی و کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه مهلت هویت گذاری دام در خراسان جنوبی تمام شده است افزود: حدود 60 درصد گاو و گوساله و بیش از 51 درصد جمعیت شتر و 15 درصد گوسفند در استان هویت گذاری شده است.

قوسی گفت: با توجه به پایان مهلت قانونی این طرح، اما برای آن دسته از دامدارانی که تا به امروز اطلاع نداشته و اقدام نکرده اند، انجام خواهد شد و اگر دام فاقد پلاک توسط نیروهای انتظامی توقیف شود، قاچاق محسوب و سپس پلاک گذاری و ضبط می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دام های فاقد هویت و پلاک قاچاق محسوب می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دام های فاقد هویت و پلاک قاچاق محسوب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید