خبرنگاران اعلام آمادگی ترکیه برای یاری به اقلیم کردستان عراق در مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، بغداد- خبرنگاران- مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه امروز (آدینه) در ملاقات با نچیروان بارزانی گفت که آنکارا آماده یاری به اقلیم کردستان عراق در مبارزه با ویروس همه گیر کرونا است.

خبرنگاران اعلام آمادگی ترکیه برای یاری به اقلیم کردستان عراق در مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک از بیانیه دفتر رسانه ای رئیس اقلیم کردستان عراق، بارزانی در ملاقات با چاووش اوغلو در آنکارا درباره چند محور و موضوع با وزیر خارجه ترکیه گفت و گو کرد.

نچیروان بارزانی صبح آدینه برای گفت و گو با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و وزیر امور خارجه این کشور وارد آنکارا شد.

در بیانیه دفتر رسانه ای رئیس اقلیم کردستان عراق آمده است که در این نشست روابط اقلیم با ترکیه و راه های توسعه بیشتر همکاری ها در زمینه های مختلف به ویژه مالی مورد بحث و مصاحبه نهاده شد.

بارزانی و چاووش اوغلو بر تحرک و شتاب بیشتر به مبادلات تجاری میان دو طرف تاکید کردند.

همچنین دو طرف در خصوص شیوع ویروس کرونا، اثرها و پیامدهای آن به ویژه در حوزه مالی گفت و گو کردند.

به همین دلیل، وزیر امور خارجه ترکیه آمادگی کشورش را برای یاری به اقلیم کردستان عراق در تهیه و ارسال تجهیزات پزشکی برای مقابله با این بیماری همه گیر گفت.

در این نشست همچنین روابط بغداد و اربیل، موضوع تروریسم و راه های مقابله با آن و تحولات منطقه مورد بحث و آنالیز دو طرف نهاده شد.

سفر بارزانی به ترکیه در حالی اجرا شده است که آنکارا از اواخر خرداد گذشته، عملیات پنجه ببر را از زمین و هوا در شمال عراق علیه عناصر پ.ک.ک شروع نموده است.

21 مرداد گذشته در حمله پهپادی ترکیه به یک خودرو حامل مرزبانان عراقی به منطقه سیدکان در شمال استان اربیل اقلیم کردستان عراق، چهار نظامی از جمله دو فرمانده ارشد این کشور کشته شدند.

ارتش ترکیه اعلام نموده که هدف از عملیات موسوم به پنجه ببر در شمال عراق پاکسازی این مناطق از حضور عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اعلام آمادگی ترکیه برای یاری به اقلیم کردستان عراق در مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعلام آمادگی ترکیه برای یاری به اقلیم کردستان عراق در مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید