خبرنگاران آماده باش 50 تیم تخصصی اقدام سریع برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، تهران - خبرنگاران - رییس سازمان اورژانس کشور از آماده باش 50 تیم حفاظت فردی اقدام سریع برای خدمت رسانی به مبتلایان ویروس کرونا اطلاع داد و گفت: تیم های مجهز به امکانات ویژه برای پیشگیری از ویروس کرونا در مراکز درمانی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

خبرنگاران آماده باش 50 تیم تخصصی اقدام سریع برای مقابله با کرونا

به گزارش پنجشنبه شب روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، پیرحسین کولیوند در مورد اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا گفت: سازمان اورژانس کشور تیم های عملیات ویژه خود را در قالب 50 تیم تخصصی با تجهیزات ویژه جهت پیشگیری این ویروس در حالت آماده باش قرار داده است. این تیم های عملیاتی به محض اعزام به محل، پس از مشاهده افراد مبتلا به ویروس کرونا نسبت به ضد عفونی فرد اقدام نموده و سریع او را به مراکز درمانی که برای این منظور اختصاص داده شده است، منتقل می نمایند.

کولیوند اضافه کرد: تمام اعضای تیم عملیات حفاظت ویژه اورژانس، از تجهیزات پیشرفته استفاده می نمایند که این هم برای محافظت فردی خودشان و هم برای مراقبت جامعه از تکثیر ویروس کرونا برنامه ریزی شده است. هر فردی که مشکوک به ویروس کرونا باشد و تیم حفاظت فردی در فرایند امدادرسانی به ایشان قرار گرفته باشد، اعضای خانواده وی نیز به مراکز درمانی منتقل می گردد و تحت آزمایش های مربوطه قرار می گیرند.

وی ضمن تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی خاطرنشان کرد: در هر استان بیمارستان هایی برای پذیرش افراد مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا اختصاص داده شده است که به صورت کامل آماده خدمت رسانی است.

رییس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: 80 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا به صورت سرپایی درمان می شوند و 20 درصد ممکن است که احتیاج به انتقال به مراکز درمانی داشته باشند. تمام آمبولانس های خصوصی که برای انتقال بیماران مشکوک به کرونا فعالیت می کردند، فعالیت هایشان محدود و بعضا قطع شد و خدمت رسانی صرفا به وسیله تیم های مشخص شده امدادرسانی صورت می گیرد.

کولیوند تاکید نمود: برای اطلاع رسانی و پاسخ دهی به مردم عزیز در مورد ویروس کرونا، شماره تلفن 190 در دسترس است و مهم است که از شماره 115 استفاده نگردد چرا که اورژانس کشور همچنان امدادرسانی به احتیاجمندان را مثل گذشته انجام می دهد و تماس در مورد کرونا با شماره 115 موجب کند شدن خدمت رسانی خواهد شد و هر شخصی در مورد ویروس کرونا احتیاج به هدایت یا امدادرسانی دارد می تواند با شماره 190 تماس بگیرد.

وی ضمن بیان این مطلب که مردم اطلاعات موثق را به وسیله رسانه های معتبر کشور دریافت نمایند و به مطالب بدون پشتوانه علمی در فضای مجازی توجه ننمایند، ادامه داد: شست وشوی مرتب و مکرر دست ها 20 تا 30 ثانیه با مایع دستشویی می تواند تکثیر بیماری کرونا را در کشور کاهش دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت های پیشگیرانه در مورد ویروس کرونا، وب سایت سازمان اورژانس کشور به نشانی ems.behdasht.gov.ir در دسترس واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آماده باش 50 تیم تخصصی اقدام سریع برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آماده باش 50 تیم تخصصی اقدام سریع برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید