تشکیل سازمان اقتصادی در فدراسیون فوتبال، تاج: وضعیت باشگاه های ورزشی از لحاظ اقتصادی مناسب نیست

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل سازمان اقتصادی در فدراسیون فوتبال بر جهت توانمندسازی اقتصادی این فدراسیون اطلاع داد.

تشکیل سازمان اقتصادی در فدراسیون فوتبال، تاج: وضعیت باشگاه های ورزشی از لحاظ اقتصادی مناسب نیست

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در تشریح با رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: هدف از برگزاری این جلسه این بود که پیشنهادات فدراسیون فوتبال درباره نحوه توانمندسازی اقتصادی این فدراسیون به عنوان یکی از فدراسیون های مهم کشور مورد آنالیز قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشته ورزشی فوتبال نیازمند حمایت های همه جانبه دارد، اضافه نمود: این فدراسیون برای اینکه بتواند نقش خود را در فضای عمومی جامعه ایفا نموده و به اثرگذاری خود ادامه دهد نیازمند حمایت های همه جانبه است.

وی با اشاره به اینکه فوتبال هواداران و علاقمندان زیادی در ایران دارد، ادامه داد: مقرر شده بر اساس ضوابط و مقررات مشورت هایی به فدراسیون فوتبال در حوزه اقتصادی داده گردد که بر این اساس ساختاری تحت عنوان سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال تشکیل می گردد.

پورابراهیمی با بیان اینکه سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال می تواند منابع بسیار خوبی از داخل و خارج از کشور جذب کند، تأکید کرد: مجموعه ای از فعالیت های اختصاصی و غیراختصاصی می تواند در این سازمان عملیاتی گردد که در این راستا کمیسیون اقتصادی به فدراسیون فوتبال یاری می نماید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تمرکز کمیسیون اقتصادی بر توانمندسازی اقتصادی فدراسیون فوتبال است، اضافه نمود: امیدوارم در این حوزه موفقیت هایی حاصل گردد که خروجی آن ارتقاء توانمندی های اقتصادی این فدراسیون باشد که حتی دیگر به منابع حق پخش نیازی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون حق امتیاز یکی از بحث های مورد آنالیز در نشست امروز با هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بود، ادامه داد: مقرر شد پیشنهادات مربوط به اصلاح این قانون ارائه گردد تا به وسیله کمیسیون فرهنگی پیگیری گردد.

این نماینده مردم در مجلس دهم توضیح داد: همچنین در این نشست مقرر شد در مورد اجرای احکام برنامه ششم توسعه و حق پخش نشست مشترکی با کمیسیون فرهنگی و سازمان صدا و سیما برگزار گردد تا راهکارهای عملیاتی شدن این حکم قانونی اندیشیده گردد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کشورها به سمت ایجاد سازمان اقتصادی برای فدراسیون های فوتبال خود رفته اند و پاسخ خوبی از این اقدام دریافت نموده اند.

مهدی تاج در مورد برگزاری این نشست گفت: در حال حاضر وضعیت باشگاه های ورزشی از لحاظ اقتصادی مناسب نیست که اگر به وضعیت آنها رسیدگی کافی و وافی نگردد، حوزه های موفقی همانند فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی مورد تهدید قرار می گیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه نمود: باشگاه های ورزشی ما در امسال از لحاظ اقتصادی تهدید شدند و به جز تیم ذوب آهن مابقی تیم ها نتوانستند به مرحله بعدی جام باشگاه های آسیا صعود نمایند.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال موضوع تشکیل سازمان اقتصادی را در مجمع خود مصوب نموده است، ادامه داد: تشکیل این سازمان در نشست امروز کمیسیون اقتصادی مورد تأکید نهاده شد و این سازمان طی روزهای آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال توضیح داد: با این اقدامات می خواهیم فوتبال روی پای خود بایستد و از منابع موجود خود استفاده کند.

احمد انارکی محمدی نیز در این نشست با بیان اینکه ایران جزو 10 کشور برتر از لحاظ دارا بودن بیشترین میزان تماشاگر فوتبال است، گفت: مردم به این حوزه ورزشی امید دارند و بر این اساس فوتبال کشور باید از حاشیه ها خارج گردد.

رحیم زارع با تأکید بر اینکه فدراسیون فوتبال طی چند سال گذشته علیرغم تمامی حاشیه ها خوب عمل کرد، اضافه نمود: امیدوارم یک سرمربی خوب برای تیم ملی انتخاب گردد چرا که فوتبال می تواند در زمان تحریم ها در اقتصاد کشور موثر باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تشکیل سازمان اقتصادی در فدراسیون فوتبال، تاج: وضعیت باشگاه های ورزشی از لحاظ اقتصادی مناسب نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل سازمان اقتصادی در فدراسیون فوتبال، تاج: وضعیت باشگاه های ورزشی از لحاظ اقتصادی مناسب نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید