ترامپ: آمریکا به کردها تعهدی نداده است که تاابد در سوریه بماند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، رئیس جمهوری آمریکا بیان کرد، آمریکا به کردها تعهدی نداده است که تا ابد در سوریه باقی بماند.

ترامپ: آمریکا به کردها تعهدی نداده است که تاابد در سوریه بماند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، به نقل از المیادین، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تاکید نمود که آتش بس در سوریه برقرار است اما در موارد معدودی نیز آتش بس نقض شده است.

ترامپ توضیح داد: آمریکا هرگز به نمودها تعهدی نداده است که تا ابد در سوریه باقی بماند تا از آنها حمایت کند.

وی همچنین عنوان داشت: نیروهای آمریکایی در مرحله نخست به مناطق دیگر منتقل می شوند اما در نهایت به آمریکا باز خواهند گشت.

رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد: در صورتی که ترکیه رفتار و عملکرد درستی در سوریه نداشته باشد با تحریم ها و تعرفه ها رو به رو خواهد شد.

ترامپ همچنین گفت: آمریکا تعداد کمی از نیروهای نظامی خود را در سوریه و در نزدیکی مرز اردن باقی خواهد گذاشت.

از سوی دیگر، اهالی شهر قامشلی واقع در شمال شرق استان الحسکه سوریه، کاروان نظامیان آمریکایی را حین خروج از این شهر به سمت عراق با پرتاب سنگ، گوجه فرنگی و سیب زمینی های گندیده بدرقه کردند.

این اقدام اهالی شهر قامشلی در اعتراض به مواضع آمریکا و تصمیم رئیس جمهوری این کشور مبنی بر عقب نشینی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد صورت گرفت.

اخیرا آنکارا و واشنگتن به توافقی برای تعلیق عملیات چشمه صلح دست یافتند که براساس آن منطقه امن در شمال سوریه باید تحت سیطره ارتش ترکیه باشد و نمودها نیز از آنجا عقب نشینی نمایند.

ترکیه از نهم اکتبر عملیاتی برون مرزی علیه نیروهای یگان های مدافع خلق کرد (ی پ گ) در شمال شرق سوریه شروع نموده و پیش از آن نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیروهای خود را از دو پایگاه در آن منطقه خارج کرد که با انتقادهای بین المللی گسترده ای روبرو شد.

عملیات ترکیه این نگرانی را به وجود آورده است که شبه نظامیان داعشی از زندان های تحت کنترل نمودها در شمال سوریه فرار نموده و دوباره خودشان را سازماندهی نمایند. اما آنکارا این نگرانی ها را بی اساس می داند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ترامپ: آمریکا به کردها تعهدی نداده است که تاابد در سوریه بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: آمریکا به کردها تعهدی نداده است که تاابد در سوریه بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید