بیشتر سلاح های غیرقانونی خلافکاران مکزیکی از آمریکا وارد می گردد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، به گفته یک مقام مکزیکی، با این که دسترسی شهروندان به سلاح محدود شده، تقریباً تمامی سلاح های خلافکاران این کشور به صورت زیرزمینی از آمریکا وارد می شوند.

بیشتر سلاح های غیرقانونی خلافکاران مکزیکی از آمریکا وارد می گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینک آفتابی شیک، تقریباً تمامی سلاح های به کار رفته در درگیری های مسلحانه در مکزیک، از آمریکا وارد این کشور می شوند.

به نوشته نشریه نیوز ویک، مارکو آنتونیو سوتومایور، مدیر امنیت اجتماعی شهرتیجوانا، شهری مرزی در شمال مکزیک، در این باره گفت اکثر سلاح هایی که به این شهر سرازیر می شوند از شمال مرز (از آمریکا) وارد می شوند.

وی اضافه کرد: مردم در مکزیک نمی توانند چنین سلاح هایی را خریداری نمایند. این ها سلاح های ساخت آمریکا هستند. ما آگاه هستیم که این سلاح ها به صورت غیر قانونی از کالیفرنیا به تیجوانا حمل می شوند.

قوانین خرید و فروش سلاح در مکزیک بسیار محکم هستند. در این کشور فروش سلاح های جنگی و نیمه اتوماتیک قوی تر از کلت کالیبر 38 ممنوع است. در کل کشور، خرید سلاح تنها از ارتش میسر است و فقط یک اسلحه فروشی قانونی در این کشور وجود دارد که در مکزیکوسیتی واقع شده است.

در سال 2018، قتل 35964 نفر در مکزیک رکوردی جدید را رقم زد. این تعداد، نسبت به سال 2017، 12 درصد افزایش نشان داد.

همچنین طبق گزارشی که در سال 2018 منتشر شد، بین سال های 2014 تا 2016 بیش از 50هزار سلاح در تحقیقات جنایی در 15 کشور آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی کشف شد که از آمریکا وارد شده بودند.

در این گزارش آمده بود: در این بازه زمانی [دو ساله] در این کشورها تقریباً هر 31 دقیقه، یک فقره قتل با سلاح دارای منشاء آمریکایی رخ داد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بیشتر سلاح های غیرقانونی خلافکاران مکزیکی از آمریکا وارد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر سلاح های غیرقانونی خلافکاران مکزیکی از آمریکا وارد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید