نقدها کارگران به تفاهم نامه های سه شرکت معدنی با هپکو ، بدون انعقاد قرارداد تفاهم نامه ها الزام آور نیستند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، یک کارگر هپکو گفت: تفاهم نامه های همکاری سه شرکت عظیم معدنی با هپکو به گونه ای تنظیم شده که بدون انعقاد قرارداد الزام آور نیستند.

نقدها کارگران به تفاهم نامه های سه شرکت معدنی با هپکو ، بدون انعقاد قرارداد تفاهم نامه ها الزام آور نیستند

یکی از کارگران هپکو در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ عینک آفتابی شیک با اشاره به تفاهم نامه های همکاری سه شرکت عظیم معدنی با این شرکت برای ساخت ماشین آلات و دستگاه های معدنی، گفت: تمام این تفاهم نامه به این صورت تنظیم شده که ممکن است محقق نگردد؛ این تفاهم نامه ها الزام آور نیستند.

وی به تجربه تلخی کارگران هپکو از مصوبه های متعدد دولت و وزرا در سال های گذشته اشاره نمود و اضافه نمود: سه وزیر دولت مصوب کردند که فراوری 2400 دستگاه به هپکو اختصاص یابد، اما متأسفانه حتی یک دستگاه هم هنوز محقق نشده است، البته امیدواریم وعده های مسئولان این بار محقق گردد.

این کارگر هپکو ادامه داد: این تفاهم نامه ها وقتی بخواهد تبدیل به قرارداد گردد، مستلزم این است که مدیران شرکت همه جوانب قرارداد را ببینند؛ مثلا بودجه های مورد نظر و مقدار پیش پرداخت باید تعیین گردد، تعداد مورد احتیاج کارگران و تخصص های آنان در واحد های مختلف سنجیده گردد، دستگاه های معیوب تعمیر گردد، کارت بازرگانی و تأمین قطعات خارجی به وسیله خرید خارجی باید صورت گیرد و باید تعیین گردد که برای طرف قرارداد مهم است قطعات خارجی چینی باشد یا اروپایی و چه برندی این قطعات تهیه گردد.

وی توضیح داد: مدیران قبل از انعقاد قرارداد باید راه های دور زدن تحریم ها و خرید اقلام خارجی مورد احتیاج را نیز سنجیده باشند.

این کارگر هپکو به تجربه های پیشین این شرکت در انعقاد قرارداد اشاره نمود و گفت: در سال 93 قرارداد ساخت 400 دستگاه لودر و بیل بکهو با اداره راه و شهرسازی ها داشتیم که به دلایل مختلف و عدم شناسایی مسائل توسط مدیران در آن موقع، هپکو نتوانست به تعهدات خود عمل کند و با جریمه های سنگینی روبرو شد.

وی توضیح داد: در تفاهم نامه های جدید که انشاءالله به قرارداد تبدیل گردد، اگر به دلیل عدم شناخت مدیریت از ظرفیت ها، موانع و مسائل سر راه فراوری، هپکو نتواند به تعهدات خود عمل کند، جریمه های سنگینی را باید بپردازد و آن موقع شاید تیم مدیریتی امروز اصلا در شرکت حضور نداشته باشند تا جوابگوی رفتار خود باشند؛ همانند مدیران گذشته که با قرارداد های ننگین شرکت هپکو را روزبه روز بدهکارتر کردند. این بدهی ها تنها گریبان هپکو را خواهد گرفت، نه تیم های مدیریتی.

این کارگر هپکو ادامه داد: در حال حاضر مدیریت شرکت با توجه به نبود نقدینگی و نبود فراوری، توانایی پرداخت حقوق کارکنان و حق سنوات بازنشستگان و کارکنانی را که در انتظار بازنشستگی هستند، ندارد و اگر برنامه ای برای پرداخت حقوق نداشته باشند، مطمئنا با اعتراضات صنفی کارگران روبه رو خواهیم شد.

وی بیان نمود: بنابراین تا مدیریت بخواهد این قرارداد ها را به مرحله اجرا برساند، حداقل زمانی 6 ماهه احتیاج است و پس از آن باید به فکر پرداخت حقوق و مزایای کارکنان باشد تا در کمال آرامش برنامه های مربوط به این قطعات را پیش ببرد.

این کارگر هپکو شرایط فعلی هپکو را آش با دو آشپز توصیف کرد و ادامه داد: وقتی سهامدار تأمین اجتماعی است و برنامه کاری، قرارداد ها و مدیریت دست ایمیدرو باشد، شاهد چنین شرایطی می شویم.

وی ابزار امیدواری کرد: باز هم ما توکل می کنیم به خدا و امیدواریم روزی شاهد این باشیم که جشن شکوفایی واقعی صنعت هپکو را در کنار مسئولین دلسوز و پیگیر در داخل شرکت بگیریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نقدها کارگران به تفاهم نامه های سه شرکت معدنی با هپکو ، بدون انعقاد قرارداد تفاهم نامه ها الزام آور نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدها کارگران به تفاهم نامه های سه شرکت معدنی با هپکو ، بدون انعقاد قرارداد تفاهم نامه ها الزام آور نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید