افزودن گزینه حمله به پایگاه های دشمن به راهبرد امنیت ملی ژاپن

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، فومیو کیشیدا نخست وزیر تازه ژاپن به روزنامه یومیوری شیمبون گفته است که راهبرد امنیت ملی کشور باید امکان حمله به پایگاه های نظامی دشمن را هم شامل شود.

افزودن گزینه حمله به پایگاه های دشمن به راهبرد امنیت ملی ژاپن

به گفته کیشیدا، این پیشنهاد با توجه به افزایش توانمندی های نظامی کره شمالی و آزمایش های متعدد موشکی که انجام می دهد؛ مطرح شده است.

وی در این باره افزود: توانمندی های موشکی کره شمالی دائماً در حال ارتقا است و برای محافظت از جان مردم ژاپن لازم است موضعی اتخاذ کنیم که با توجه به تحولات، به ما اجازه بررسی گزینه های متنوع را می دهد.

کیشیدا افزود: راهبرد امنیت ملی در اسرع وقت مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

این درحالی است که ایده حمله به پایگاه های دشمن با ادعای دفاع از خود، از جانب شینزو آبه نخست وزیر اسبق ژاپن مطرح شد حال آنکه یوشیهید سوگا به عنوان جانشین وی، اجرای این ایده را به تعویق انداخت اما با روی کار آمدن فومیو کیشیدا، این طرح دوباره به مرکز توجه بازگشته است.

قانون اساسی ژاپن که بعد از جنگ جهانی دوم نگاشته شد، به این کشور اجازه برخورداری از ارتش به شکلی که در دیگر کشورها وجود دارد را نمی دهد حال آنکه نیروهای دفاع ملی کمابیش همان کار را انجام می دهند. در حالت پیش فرض، این نیروها حق حضور فراسرزمینی را ندارند و نباید در اقدامی تهاجمی، آغازگر نزاع با دیگر کشورها باشند. با این حال، تحولات جهانی و هم پیمانی توکیو با واشنگتن، دولت ژاپن را به فکر اعمال برخی تغییرات انداخته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افزودن گزینه حمله به پایگاه های دشمن به راهبرد امنیت ملی ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزودن گزینه حمله به پایگاه های دشمن به راهبرد امنیت ملی ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید