استدلال آماری سی ان ان برای پیش بینی شکست ترامپ

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، خبرگزاری خبرنگاران- شبکه سی ان ان با آنالیز مقایسه ای نظرسنجی های انتخابات 2016 و 2020، زمینه را برای پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری مُهیّا دانست.

استدلال آماری سی ان ان برای پیش بینی شکست ترامپ

به گزارش خبرگزاری وبلاگ عینک آفتابی شیک به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، مجری این شبکه در ابتدا گفت: شما (بینندگان) قطعا شنیده اید که جو بایدن در نظرسنجی ها پیشتاز است. شما همچنین قطعا به یاد دارید که هیلاری کلینتون در سال 2016 در نظرسنجی ها پیشتاز بود (اما در نهایت باخت). بنا بر این، چه برداشتی می توان کرد؟ انتخابات 2020 را چگونه می توان با انتخابات سال 2016 مقایسه کرد؟ در ادامه با شخصی تبادل نظر می کنیم که پاسخ این سوال ما را می داند.

هَری اِنتن، نویسنده و تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی در سی ان ان در تبادل نظریی با این شبکه گفت: به تازه ترین نظرسنجی ها نگاه کنید و نتیجه آن را با نظرسنجی سال 2016 مقایسه کنید.

// (2016) در این مقطع زمانی در رقابت های انتخاباتی سال 2016، هیلاری کلینتون 46 درصد آراء را به خود اختصاص داده بود درحالی که دونالد ترامپ 40 درصد آراء را در اختیار داشت. بنابر این هیلاری کلینتون شش درصد از دونالد ترامپ پیش بود.

// (2020) هم اکنون نظرسنجی ها نشان می دهد جو بایدن 10 درصد از دونالد ترامپ پیش است. جو بایدن 52 درصد آراء و دونالد ترامپ 42 درصد آراء را در اختیار دارد. نکته دیگر این است که جو بایدن بیش از 50 درصد آراء را در اختیار دارد درحالی که هیلاری کلینتون در همین مقطع زمانی در سال 2016، زیر 50 درصد رای داشت.

از این نظرسنجی چنین نتیجه گیری می گردد که ترامپ حتی اگر رای دقیقه نودی ها در انتخابات را بدست آورد باز هم به اندازه کافی رای نخواهد داشت که به جو بایدن برسد در حالی که چهار سال پیش، تمام کاری که دونالد ترامپ باید می کرد این بود که رای کسانی را -که در انتخابات خیلی دیر و در دقیقه نود تصمیم می گیرند- جلب کند. ترامپ در سال 2016 توانسته بود این کار را بکند و در انتخابات هم پیروز شد، در واقع علت پیروزی ترامپ نیز همین بود.

مجری سی ان ان گفت: در اعداد و ارقام ریزتر این نظرسنجی شاهدیم که میزان حمایت نامزد ها در بین گروه های فرعی و نه چندان مهم متفاوت است.

هَری اِنتن گفت: همین طور است. به نتیجه نظرسنجی در میان سفید پوستان و سفید پوستانِ بدونِ تحصیلات دانشگاهی نگاه کنید. هر دو گروه تقریبا در سال 2016 به شدت حامی ترامپ بودند، اما میزان حمایت این دو گروه از ترامپ کاهش یافته است.

ترامپ در سال 2016 در زمینه برخورداری از حمایتِ سفید پوستان 13 درصد از رقیب خود پیش بود و در زمینه جلب حمایتِ سفید پوستان فاقد تحصیلات دانشگاهی 30 درصد از رقیب خود پیش بود، اما می بینیم که در انتخابات سال جاری در بخش رای سفید پوستان دو درصد پیشتاز است و در بخش سفید پوستان فاقد تحصیلات دانشگاهی هم 18 درصد جلو است.

این پیشتازی در ایالت های کلیدی و سرنوشت ساز مثل آیووا و اوهایو متحول می گردد. اوهایو ایالتی است که جو بایدن همین دیروز به آنجا سفر نموده بود. در سال 2016 دونالد ترامپ در ایالت اوهایو با اختلاف هشت درصد پیروز شد، اما اکنون جو بایدن در این ایالت با اختلاف یک درصد پیش است!

در سال 2016 دونالد ترامپ با 9 درصد پیشتازی در ایالت آیووا پیروز شده بود، اما اکنون، جو بایدن دو درصد پیش تر است. پس جو بایدن کسی است که دارد نقشه انتخاباتی را گسترش می دهد و همچنان به جلو می تازد.

مجری سی ان ان گفت: واقعا نکته کلیدی همین است و نشان می دهد که چرا دیروز جو بایدن در اوهایو حضور داشت و چرا رئیس جمهور ترامپ به شهر دِموین واقع در ایالت آیووا می رود؟ این دو موضوع چیزی نیست که شما چهار سال پیش شاهدش بوده باشید. تفاوت کلیدی همین است. نکته دیگری که وجود دارد این است که آیا در این انتخابات بیشتر شاهد رای بر ضد ترامپ هستیم یا اینکه بیشتر شاهد رای در حمایت از بایدن هستیم؟ بعضی نشانه ها حکایت از آن دارد که جو بایدن اخیرا عملکرد خوبی داشته است.

کارشناس سی ان ان پاسخ داد: من اغلب می شنوم که افراد می گویند افراد به جو بایدن رای می دهند، چون وی ضد ترامپ است! واقعیت این است که اگر به آمار و ارقام نگاه کنید می بینید که جو بایدن در مقایسه با هیلاری کلینتون (در سال 2016) شخصی محبوب است. میانگین نظرسنجی های اخیر نشان می دهد میزان مقبولیتِ جو بایدن 53 درصد است درحالی که میزان عدم مقبولیت وی 41 درصد است. در سال 2016 میزان مقبولیت هیلاری کلینتون در این مقطع زمانی 42 درصد بود، ولی میزان عدم مقبولیت او 53 درصد بود.

در واقع در سال 2016 تنها کاری که لازم بود ترامپ انجام دهد این بود که رای گروه هایی را بدست آورد که هیچ یک از دو نامزد را دوست نداشتند. ترامپ در سال 2016 توانسته بود حمایت یکی از این گروه ها را با اختلاف 17 درصدی بدست آورد. هم اکنون اگر ترامپ بتواند آراء کسانی را بدست آورد که هیچ یک از نامزد ها را دوست ندارند رای های ترامپ برای پیروزی کافی نخواهد بود، چون میزان مقبولیت جو بایدن بیش از 50 درصد است.

مجری سی ان ان گفت: بنابر این تفاوت بسیار مهم این دو انتخابات همین نکته ای است که شما گفتید. اعتماد نیز در این انتخابات تفاوت اساسی با انتخابات قبلی دارد.

هری انتن پاسخ داد: رئیس جمهور ترامپ در هفته های آینده حرف های زیادی خواهد گفت. ما شب گذشته در تجمع انتخاباتی ترامپ شنیدیم که درباره ویروس کرونا صحبت کرد، اما واقعیت این است که نظرسنجی جدید سی ان در خصوص اعتماد به نامزد ها و صداقت آنها، نشان می دهد 58 درصد به صداقت بایدن اعتماد دارند و این درحالی است که 33 درصد به صداقت ترامپ اعتماد دارند. در این بخش جو بایدن 25 درصد جلوتر از ترامپ است. چهار سال پیش 41 درصد هیلاری کلینتون را صادق می دانستند در حالی که 45 درصد ترامپ را صادق می دانستند. ترامپ در این بخش اندکی جلوتر از هیلاری کلینتون بود.

در حالی که وارد هفته های پایانی رقابت های انتخاباتی آمریکا می شویم دو نامزد تاکید می نمایند حریف شان صداقت ندارد! هم اکنون کسی که رای دهندگان بیشتر به صداقت او اعتماد دارند جو بایدن است و پیشتازی او نیز به همین علت است.

مجری سی ان ان پرسید: ترامپ چهار سال پیش در موضوع صداقت، پیشتاز بود. فکرش را بکنید که ریاست جمهوری ترامپ چقدر اوضاع را تغییر داده است. همچنین، موضوعات عظیم تر هم وجود دارد. درباره آن ها برای ما شرح بدهید.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی سی ان ان گفت: انتخابات ربطی به شخصیت ها ندارد بلکه انتخابات به موضوعات و مسائل و میزان اعتماد مردم به نامزد ها برای حل مسائل ربط دارد. هم اکنون، عظیمترین موضوع روز ویروس کرونا است، اما نظرسنجی گالوپ در اواخر ماه میلادی گذشته درباره میزان اعتماد مردم آمریکا برای حل کردن مهمترین مسائل این کشور نشان می دهد مردم آمریکا به دموکرات ها بیشتر از جمهوریخواهان برای حل مسائل کشورشان اعتماد دارند.

47 درصد مردم آمریکا برای حل مسائل خود به دموکرات ها اعتماد دارند در حالی که 39 درصد به جمهوریخواهان اعتماد دارند. در سال 2016 در همین مقطع زمانی 38 درصد به دمکرات ها برای حل مسائل کشور اعتماد داشتند درحالی که 42 درصد به جمهوریخواهان اعتماد نموده بودند.

مقایسه این دو رقم نشان می دهد در سال 2016 در این مورد جمهوریخواهان چهار درصد جلوتر بودند، اما اکنون دموکرات ها هشت درصد جلوتر هستند. هم اکنون دمکرات ها از جنبه شخصیت و اعتماد مردم برای حل مسائل شرایط بهتری دارند. اگر همه این مسائل را در کنار هم قرار دهیم متوجه می شویم که چرا جو بایدن - در مقایسه با رقابت هیلاری کلینتون و ترامپ در انتخابات 2016- با اختلاف زیاد از دونالد ترامپ پیش است.

مجری گفت: سه هفته تا انتخابات باقی مانده است. ما نمی دانیم چه رخ خواهد داد، اما به نظر من افراد درباره انتخابات سال 2016 حافظه گزینشی دارند. آن ها به یاد دارند که دونالد ترامپ در مجموع، در نظرسنجی ها داشت می باخت، اما چیزی که رای دهندگان به یاد ندارند این است که وی از فاکتور ها و عوامل پنهان زیادی که به نفعش بودند برخوردار بود و همین فاکتور های پنهان در نهایت، باعث پیروزی وی در انتخابات شدند، اما امروز چنین فاکتور هایی به نفع ترامپ، وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "استدلال آماری سی ان ان برای پیش بینی شکست ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استدلال آماری سی ان ان برای پیش بینی شکست ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید