شروع 140 پروژه مرمتی میراث فرهنگی و زیرساختی گردشگری آذربایجان شرقی در سال 97

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اجرای 140 پروژه مرمتی میراث فرهنگی و زیرساختی گردشگری در استان در سال 97 اطلاع داد.

شروع 140 پروژه مرمتی میراث فرهنگی و زیرساختی گردشگری آذربایجان شرقی در سال 97

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر، گفت: تبریز 2018 را فرصتی طلایی برای تحول اساسی در تمامی حوزه های عملکردی اداره کل به ویژه حوزه مرمت ابنیه تاریخی و تقویت زیرساخت های گردشگری دانسته ایم و تمرکز بیشتر در این راستا موجب رشد 190 درصدی پروژه های عمرانی در امسال شده که از جهش قابل توجهی برخوردار است.

آبدار ادامه داد: در همین راستا با کوشش و پیگیری های صورت گرفته توسط اداره کل در تخصیص ردیف اعتباری تبریز 2018، خوشبختانه اعتبار لازم به پروژه ها و طرح های عمرانی در بخش میراث فرهنگی و گردشگری استان اختصاص یافته تا در امسال شاهد اجرای مطلوب این پروژه ها در سطح استان باشیم.

او با اشاره به تعریف 140 پروژه مرمتی و گردشگری در سطح استان، اظهار کرد: این پروژه ها شامل 71 پروژه زیرساختی گردشگری و 69 پروژه مرمتی ابنیه تاریخی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به پروژه های اجرایی در بخش میراث فرهنگی توضیح داد: بهسازی و مرمت آثار تاریخی نظیر خانه ها، کاروانسراها، مساجد و سایر ابنیه تاریخی از جمله اقداماتی بوده که همواره در راستای حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و در پروژه های امسال نیز سهم ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

آبدار با بیان اینکه در حال حاضر تمامی پروژه های بخش میراث فرهنگی و گردشگری سطح استان در حال آنالیز و اجرا هستند، گفت: با در نظر دریافت ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان ها پروژه های مختلف سرمایه گذاری گردشگری از جمله احداث کمپ ها و مراکز اطلاع رسانی گردشگری، راه دسترسی، ایجاد پیاده راه، ایجاد سرویس های بهداشتی، آبرسانی و نیرو رسانی و... تعریف شده که با اتمام آن ها شاهد افزایش رضایتمندی گردشگران خواهیم بود.

منبع: میراث آریا

به "شروع 140 پروژه مرمتی میراث فرهنگی و زیرساختی گردشگری آذربایجان شرقی در سال 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع 140 پروژه مرمتی میراث فرهنگی و زیرساختی گردشگری آذربایجان شرقی در سال 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید