کارآفرینی در اصفهان با سرمایه گذاری روی ایده های صنعت ساختمان

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، جمشید پرویزیان ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بسیاری از ایده های ناب در عرصه ساختمان و 82 صنعت وابسته به حوزه ساختمان داریم که به خاطر عدم تمکن مالی و نبود یک سرمایه گذار سوخت می گردد به همین دلیل کوشش کردیم درجهت کارآفرینی در قالب یک همایش این ایده های ناب را شناسایی و روی آن سرمایه گذاری کنیم.

کارآفرینی در اصفهان با سرمایه گذاری روی ایده های صنعت ساختمان

وی بیان داشت:با توجه به وضعیت اقتصادی موجود سرمایه گذاری روی ایده هایی که یاری به حوزه کارآفرینی و رونق اقتصادی کند بسیار بااهمیت است و در مرحله اول برای شناسایی این ایده ها به سراغ شرکت های دانش بنیان و پارک های فناوری رفتیم .

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر توانستیم در قالب پارک فناوری نوآوری سال جاری چهار ایده را به مرحله تجاری سازی برسانیم، گفت: یکی از ایده های که قابل سرمایه گذاری بود اینکه با استفاده از انرژی خورشیدی غبار را از بین ببریم که در ابتدا این ایده با استفاده ازمتخصصان حوزه مواد مورد آزمایش قراردادیم و پس از صحت کار که می توانیم از انرژی خورشیدی در جهت برطرف آلودگی غبار استفاده کرد، سرمایه گذاری کردیم.

وی نورپردازی برق و معماری را دومین ایده شناسایی گردیده و قابل سرمایه گذاری اظهار داشت و گفت: امروز نورپردازی ها خود عامل آلودگی نوری هستند و همچنین سبب آزار و اذیت شهروندان می گردد اما با استفاده از این روش به صورت علمی و نور پردازی ها و با ایجاد یک نمای زیبا می توانیم به جذب گردشگر هم یاری کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری روی آیس بانک ها که تاکنون وارداتی بوده به منظور صرفه جویی در حوزه آب و برق با استفاده از یخ توانستیم یاری به خنک سازی ساختمان ها کنیم یکی از این ایده ها بود که در حال سرمایه گذاری روی آن هستیم، ادامه داد: یکی دیگر از معضلات امروز در حوزه ساختمان سازی این است که ساختمان ها ساخته می گردد اما نگهداری در این عرصه نداریم که با متریال گذاری نیز در این حوزه وارد شدیم.

پرویزیان گفت: با برگزاری اولین شتاب دهنده صنعت ساختمان و صنایع وابسته کشور در اصفهان به دنبال ایجاد حلقه اتصال بین دانش و فناوری و صنعت هستیم که روی پنج حوزه هوشمندسازی، معماری پایدار، مدیریت راهبری ساختمان و روش های ساخت و بهره برداری و مدیریت انرژی و توسعه مواد ومصالح نوین برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه مرکز شتاب دهنده ساختمان از دو طریق ارجاع و جذب ایده ها پیش خواهد رفت، توضیح داد: این مرکز شکاف مالی و شکاف مدیریتی را برای استارتاپ های نوپا پر خواهد نمود و ایده های آنها را به تجاری سازی می رساند. همچنین کوشش می گردد که در پروژه های بزرگ نیز از ایده ها به درستی استفاده گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در صنعت ساختمان بروکراسی اداری فعالان را احاطه نموده است، گفت: معمولاَ نتایج خوبی از حضور ایده ها در بخش دولتی گرفته نمی گردد به همین دلیل این موضوعات باید در بخش خصوصی وارد گردد چرا که در این بخش بدون بروکراسی های اداری دولتی کار بهتر پیش می رود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کارآفرینی در اصفهان با سرمایه گذاری روی ایده های صنعت ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآفرینی در اصفهان با سرمایه گذاری روی ایده های صنعت ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید