مایک رستم پور: آرزویم بازی برای ایران است

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، مایک رستم پور بسکتبالیست دو ملیتی ایرلانی تاکید نمود حضور در تیم ملی بسکتبال ایران آرزویش است.

مایک رستم پور: آرزویم بازی برای ایران است

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک ، بعد از ناکامی تیم ملی بسکتبال در بازی های آسیایی جاکارتا و انتخابی جام جهانی، مهران شاهین طبع از کمبود ستاره ها و بازیکنان تاثیرگذار در تیم صحبت کرد و مدعی شد چندین بازیکن دو ملیتی در خارج از ایران حضور دارند و برای تقویت باید آنها جذب تیم ملی شوند. همان مسیری که کارلوس کی روش در تیم ملی فوتبال رفت و امثال رضا قوچان نژاد و اشکان دژاگه را به تیم ملی فراخواند. مایک رستم پور بسکتبالیست ایرانی – آمریکایی یکی از ستاره های دور ملیتی بسکتبال است که گفته می گردد مدنظر تیم ملی قرار گرفته است. رستم پور در یک گفتگوی مفصل از شرایط خودش و تمایلش برای بازی در تیم ملی بسکتبال ایران صحبت نموده است.

از ریشه هایت و خانواده بگو... متولد کجایی و والدینت اهل کجا هستند؟

من در مینه سوتا به جهان آمدم و در اینجا بزرگ شدم. مادرم آمریکایی است و پدری ایرانی دارم. نام پدرم محمدحسین و آبادانی است. او در دبیرستان فرخی آبادان تحصیل نموده است. او در سال 1970 به شیکاگو آمده و در آنجا با مادرم آشنا شد. بعد از انقلاب پدرم به ایران برگشت و دوباره برای ادامه تحصیل به آمریکا بازگشت و در آنجا تحصیلاتش را به خاتمه برد و با مادرم ازدواج کرد. پدر من در جریان جنگ خانه اش در آبادان را از دست داد و خانواده ام از آبادان به اصفهان مهاجرت کردند و اکنون در آنجا زندگی می نمایند.

بسکتبال را از چه زمانی آغاز کردی؟

در دوران دبیرستان من جزو 10 نفر برتر بسکتبال مینه سوتا بودم. سپس تصمیم گرفتم که به کالج گریسون کانتی تگزاس بروم که یکی از بهترین کالج های آمریکا به حساب می آید و در آنجا مربی بسیار خوبی داشتم که جزو مربیان خوب آمریکا است. مینه سوتا، پریویدزا در اسلواکی، دالاس، سن السالوادور، کولیکان مکزیک و آل استار تیم های من بوده اند و تجربه بازی در بالاترین سطح بسکتبال را دارم.

از بسکتبال ایران چه شناختی داری؟

بزرگ شدن با یک پدر ایرانی که بسکتبال را دوست دارد باعث شد که با ورزش ایران نیز آشنا باشم. او همیشه اطلاعات من در مورد ورزش ایران به خصوص بسکتبال را به روز می کرد. زمانی که حدادی به عنوان اولین ایرانی توانست وارد لیگ NBA گردد همه بازی هایش را تماشا کردم. هرجا که بودم با پدرم بازی ها را تماشا می کردیم. همین موضوع باعث می شد تا رویای بازی کردن برای سرزمین پدری ام در ذهن من شکل بگیرد. کشوری که همیشه در حال کسب اطلاعات بیشتر از آن بودم. من بازی های تیم ملی ایران را دنبال نموده ام. از زمانی که تیم ملی ایران در سال 2008 به یوتا آمد و بازی کرد من تمام بازی ها را تا جایی که توانسته ام دنبال کردم.

آیا دوست داری برای تیم ملی ایران بازی کنی؟

در تمام این سال ها به عنوان یک ایرانی – آمریکایی زندگی نموده ام. غذاهایی را که پدرم می پخت را می خوردم. من با خوردن غذاهای ایرانی بزرگ شدم. من موسیقی ایرانی که پدرم گوش می داد را گوش داده ام و از صمیم قلب می گویم که باعث افتخار و غرور من خواهد بود که پیراهن تیم ملی ایران را به تن کنم. اتفاقی که قطعا برای پدر من هم یک آرزوی بزرگ خواهد بود مثل همه پدران که دوست دارند فرزندشان به تیم ملی کشورش برسد. من دوستان و خانواده زیادی دارم که در اصفهان زندگی می نمایند و همیشه با عشق برای من پیغام می فرستند. من دوست دارم با این اتفاق آنها را نیز سربلند کنم و به دنبال سربلند کردن خانواده رستم پور هستم.

گفته می گردد برای بازی در تیم ملی ایران درخواست پول نموده ای؟

من هیچوقت برای بازی در تیم ملی ایران درخواست پول نکردم. موضوع مطرح گردیده درباره پول به هزینه ای که فیبا از ایران می گیرد مربوط است که چیزی طبیعی در بسکتبال جهان محسوب می گردد. همچنین هزینه خرید سربازی که من بتوانم بدون مشکل به ایران بیایم و بازی کنم و برگردم. پدر و مدیر برنامه هایم در سه سال گذشته با هزینه شخصی کوشش نموده اند تا برای من گذرنامه و شناسنامه بگیرند. پدر من با هزینه خودش سال قبل به ایران سفر کرد تا با مسوولان فدراسیون دیدار کند. خودم باید با هزینه شخصی به واشنگتن بروم تا مشکل گذرنامه و شناسنامه ام را حل کنم و این در شرایطی است که هیچ یاری مالی از سوی فدراسیون بسکتبال ایران نمی گردد. خانواده و مدیر برنامه من بارها با هزینه شخصی کوشش نموده اند تا این موضوع ها را حل نمایند.

آیا با تو تماسی گرفته گردیده؟

من تا کنون هیچ پیشنهاد رسمی از باشگاه های ایرانی نداشته ام. حتی زمانی که مدیربرنامه هایم خیلی کوشش کرد تا من را به عنوان یک بازیکن خارجی به لیگ ایران بفرستد تا شرایطم برای حضور در تیم ملی ایران نیز مهیا گردد اما خب باشگاه ها علاقه داشتند تا بازیکن خارجی دیگری را جذب نمایند. به عنوان یک بسکتبالیست آرزو دارم که در لیگ NBA بازی کنم و همچنین به تیم ملی ایران برسم. خیلی دوست دارم که در مسیر پیش روی بسکتبال ایران به تیم ملی یاری کنم و موثر باشم. همچنین علاقه زیادی دارم تا اگر چیزی در بسکتبال می دانم آن را به جوان های ایرانی آموزش بدهم. من می توانم راه رسیدن به موفقیت و حضوردر کالج های خوب آمریکا را به آنها نشان بدهم. دقیقا همان مسیری که حدادی و ارسلان کاظمی رفتند. می توانم آنها را با ادامه تحصیل و البته بسکتبال بازی کردن در کالج های خوب آمریکا آشنا کنم.

فک می کنی بتوانی به تیم ملی ایران یاری کنی؟

من بازی های تیم ملی ایران را دنبال کردم. تیم ملی ایران با حضور حدادی از حریفانش کاملا برتری دارد. حدادی بهترین بسکتبالیست تاریخ ایران است. من می بینم که او به حمایت بیشتری در زمین احتیاج دارد و معتقدم که من می توانم به او یاری کنم و درصد زیادی از فشار رویش را کاهش بدهم. من می توانم در کنار دیگر بازیکنان ایران با بازیکنان تبعه گردیده کشورهای آسیایی مثل بازیکنان فیلیپین و نیوزلند رقابت کنم. من عاشق ایران هستم چون از کودکی با این کشور آشنا شدم. من یک بازیکن ایرانی – آمریکایی هستم که به ایرانی بودنم افتخار می کنم. دوست دارم فارسی یاد بگیرم و اطلاعات بیشتری از کشورم بدست بیاورم.

12

منبع: ایران ورزشی

به "مایک رستم پور: آرزویم بازی برای ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایک رستم پور: آرزویم بازی برای ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید