فروتن گل آرا: فدراسیون بوکس با مطرح کردن حضور مربی خارجی به دنبال برداشتن فشارها بود، مگر با 200 هزار تومان می گردد در اردوی تیم ملی ماند؟

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، فروتن گل آرا، ملی پوش سابق تیم ملی بوکس گفت: از ابتدا معین بود که قرار نیست مربی خارجی به ایران بیاید و تنها دوستان با مطرح کردن اسم مربی خارجی به دنبال برداشتن فشارها و هجمه نقدها از نتایج تیم ملی در بازی های آسیایی بودند.

فروتن گل آرا: فدراسیون بوکس با مطرح کردن حضور مربی خارجی به دنبال برداشتن فشارها بود، مگر با 200 هزار تومان می گردد در اردوی تیم ملی ماند؟

فروتن گل آرا در گفت و گو با خبرنگار ورزشی وبلاگ عینک آفتابی شیک، در خصوص حضور خود و سجاد محرابی در تایلند گفت: برای چندین بار است که به تایلند سفر می کنم و در حال حاضر نیز زیر نظر یک مربی فوق حرفه ای که نام شناخته گردیده ای و از قهرمان سبک وزن دنیا بوده است، تمرین می کنم. قرار بود ابتدای این هفته نیز یک در مسابقه بوکس حضور داشته باشم اما برگزار نماینده مسابقه به دلیل کمبود وزن من حاضر به برگزاری مسابقه نشد.

وی درخصوص اینکه با منتفی شدن این مسابقه باز هم به دنبال برگزاری مسابقه بوکس است یا قرار است در رشته دیگری حضور داشته باشد، گفت: بعد از منتفی شدن این مسابقه به دنبال این هستم تا با آنالیز بهترین پیشنهادات با یک برگزار نماینده دیگر مسابقات بوکس قرارداد امضا کنم و مسابقه بدهم. قرار نیست در رشته دیگر نیز حضور داشته باشم و اعتقاد دارم آنقدر در بوکس ایران برند شدم که نیاز نیست در رشته دیگری حضور داشته باشم.

ملی پوش سابق تیم ملی بوکس در خصوص عملکرد تیم ملی بوکس در بازی های آسیایی مطرح نمود: عملکرد ضعیف تیم ملی در اندونزی نیز که کاملا تعیین بود و انتظار می رفت بعد از حضور در 5،4 تورنمنت تدارکاتی شاهد عملکردی بهتری باشیم. اینکه کادرفنی تیم ملی اعتقاد دارد این تیم تنها 7 ماه در اردوی حضور داشته است نیز درست نیست. سجاد کاطم زاده در مسابقات قهرمانی آسیا در اردیبهشت ماه گذشته به مدال برنز دست یافت و بیشتر از 7 ماه در اردوی تیم ملی حضور داشت. امید احمدی صفا نیز در مسابقات کشورهای اسلامی باکو حضور داشت و همین کادرفنی نیز مسئولیت تیم ملی را برعهده داشت.

گل آرا اضافه نمود: شاهین موسوی نیز سال 94 برای اولین بار با کسب مدال نقره قهرمانی کشور در اردوی تیم ملی حاضر شد و مانند دو بوکسور دیگر بوکسور بی تجربه ای نبود. شاید این نفرات نسبت به من، سجاد محرابی و احسان روزبهانی کم تجربه تر باشند اما اصلا بوکسورهای بی تجربه ای نبودند. در راه آماده سازی تیم ملی نیز در چندین تورنمنت حضور پیدا کردند و همیشه نیز دست پر به ایران بازگشتند. تورنمنت هایی که طبق گفته های کادرفنی با حضور ابرقدرت های بوکس برگزار می شد و بعد از کسب مدال توسط ملی پوشان نتایج آن را در بوق و کرنا می کردند.

وی با تاکید بر اینکه نباید انتقادی به بوکسورهای تیم ملی داشت، گفت: هر سه بوکسور تیم ملی زحمت خود را در بازی های آسیایی کشیدند و کوشش خود را انجام دادند اما واقعیت این است که سطح فنی آنها در همین حد بود. تعجب من از اعزام این نفرات است. کادرفنی با علم به اینکه می دانست این نفرات نتیجه نخواهند گرفت، با لجبازی روی اسم من و محرابی قلم قرمز کشیدو این نفرات را اعزام کرد. تعجب دیگر من به خاطر عدم بازخواست کادرفنی توسط رئیس فدراسیون بوکس است. چرا نباید رئیس فدراسیون بعد از هزینه کردن دلارهای زیاد و حضور در تورنمنت های مختلف هیچ اعتراضی به عملکرد کادرفنی تیم ملی بابت این نتایج نداشته باشد؟

ملی پوش سابق تیم ملی بوکس خاطر نشان کرد: ما هم می دانیم از بوکس دنیا عقب هستیم و هیچ وقت نیز ادعایی نداشتیم که از بوکس دنیا جلو هستیم اما این دوستان با اطلاع از این شرایط در میدان حاضر شدند که این عقب ماندگی را جبران نمایند، نه اینکه دستاورد بدتری داشته باشند. ما برای اولین بار در طول تاریخ بوکس ایران از بازی های آسیایی دست خالی بازگشتیم و شاهد بودیم هیچ اتفاق مثبتی در این مدت اتفاق نیفتاده است.

گل آرا در خصوص صحبت های رئیس فدراسیون بوکس مبنی بر احتمال عدم حضور مربی خارجی در رده های پایه گفت: از ابتدا تعیین بود که قرار نیست مربی خارجی به ایران بیاید و تنها دوستان با مطرح کردن اسم مربی خارجی به دنبال برداشتن فشارها و هجمه نقدها از نتایج تیم ملی در بازی های آسیایی بودند. وقتی اکبر احدی در فدراسیون حضور دارد مگر اجازه می دهد مربی خارجی در ایران حاضر گردد. احدی قبول نمی کند زیر دست مربی خارجی برود. دوستان با مطرح کردن اسم مربی خارجی برای تیم های پایه کوشش کردند آب ها را از آسیاب بیاندازند و مجددا به کار خود ادامه بدهند.

وی توضیح داد: نکته جالب دیگر این بود که شکست تیم ملی بوکس در المپیک آسیایی فراموش شد و مسئولان فدراسیون کوشش کردند با صحبت کردن در خصوص ضعف بوکس ایران در رده پایه، با شعار تقویت این تیم ها از برنامه برای استخدام مربی خارجی صحبت کردند. شعارهایی که از اول تعیین بود اجرایی نخواهد شد و تنها با هدف برداشتن فشار از روی فدراسیون مطرح گردیده است. مربی خارجی نیز به ایران نخواهد آمد و حتی در صورت استخدام مربی خارجی نیز یک مربی 500 دلاری در ایران حاضر خواهد شد که هر چه به او گفتند بگوید چشم. احدی اجازه نخواهد داد مربی خوب خارجی به ایران بیاید.

ملی پوش تیم ملی بوکس ایران در خصوص اینکه هیچ امیدی به بهبود شرایط بوکس ایران نخواهد داشت، مطرح نمود: مطمئن باشید هیچ چیزی در این فدراسیون عوض نخواهد شد. باز هم یک تیم به صورت گل خانه ای دور هم جمع خواهد شد و هر دو، سه ماه یک بار نیز به یک سفر خارجی می رود تا شاید در بلند مدت بتواند یک مدال نقره یا برنز در آسیا بگیرد. نتیجه ای که شاهکار نخواهد بود و من نیز می توانم در طی یک فرآیند 7،6 ساله چنین نتیجه ای کسب کنم. اینکه فقط وعده آینده را بدهیم که کار بزرگی نیست و فقط فرار رو به جلو است.

گل آرا با انتقاد از عدم اعزام خود به بازی های آسیایی گفت: احدی قول حضور در بازی های آسیایی را به من داده بود و حضور در این مسابقات نیز حق من بود و به خاطراین اتفاق نیز در انتخابی تیم ملی شرکت کردم. البته احدی یک بار دیگر نیز در بازی های آسیایی 2006 قطر با من اینکار را انجام داده بودند و علی رغم اینکه با 20 سال سن در انتخابی تیم ملی به برتری دست یافته بودم به بهانه اینکه اسم من از قلم افتاده است، بوکسور دیگری را اعزام کرد. احدی عمر ورزشی من را سوزاند و مانع از حضور من در دو المپیک آسیایی شد و تا لحظه آخر نیز دنبال پاسخ او هستم. شک نکنید من در اوج تجربه و قدرت توانایی کسب مدال در اندونزی داشتم اما احدی به من و محرابی ظلم کرد.

ملی پوش سابق تیم ملی بوکس در خصوص تشکیل شورای فنی و حضور برخی منتقدان در این شورا گفت: علیرضا استکی تنها کسی است که به ظاهر در شورای فنی مخالف فدراسیون است. او مخالف ناعدالتی است اما در صورتی که با موضوعی نیز مخالفت داشته باشد تنها یک رای دارد که نظر او در مقابل 8 نفر دیگر وتو خواهد شد. بعد از این تصمیمات نیز عنوان خواهند شد که شورای فنی با خردجمعی تصمیم گیری است.

وی با انتقاد از نحوه انتخاب اعضای شورای فنی گفت: احدی ابتدا به عنوان مدیر تیم های ملی انتخاب شد و بعد اعضای شورای فنی را انتخاب کرد تا در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم گیری گردد. در شورایی که خودش انتخاب نموده بود به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد و مجددا از سمت مدیر تیم ملی استعفا کرد و تنها سرمربی باقی ماند. نمایشی واقعا خنده دار و بچه گانه که سالیان سال است قدیمی گردیده و تاریخ این گونه نمایش ها به خاتمه رسیده است.

گل آرا در پاسخ به این سوال که کادرفنی تیم ملی مدعی گردیده است او و سجاد محرابی در اردوهای تیم ملی حاضر نشدند اما باز هم به آنها فرصت داده شد تا در انتخابی شرکت نمایند که شرایط خوبی نداشتند، گفت: ما در انتخابی تیم ملی شکست نخوردیم. مطمئن باشید اگر شکست خورده بودیم به گونه ای اطلاع رسانی می کردند که همه ایران متوجه شوند. ضمن اینکه اگر ما در انتخابی مغلوب گردیده بودیم خودمان دیگر ادعایی برای حضور در تیم ملی نداشتیم. تنها با اطلاع از اینکه محرابی به سر وزن نخواهد رسید در یک زمان کوتاه به او اعلام کردند در انتخابی شرکت کند. من نیز در انتخابی حاضر شدم و یکی از بوکسورهای جوان و شش دانگ تیم ملی را مطلق شکست دادم اما نتیجه را اعلام نکردند.

ملی پوش سابق بوکس تیم ملی بوکس ایران توضیح داد: اینکه مدعی شدند من خوب بازی نکردم را متوجه نمی شوم. من در انتخابی تیم ملی شرکت کردم و وقتی حریف خود را شکست دادم دیگر هیچ حریفی باقی نماند. شما که مدعی هستید فروتن گل آرا پیر گردیده و در اردوها نیز حضور نداشته اما من با 34 سال سن و عدم حضور در اردو حریف جوان خود که در اردو حضور داشت را شکست دادم. محرابی نیز در قهرمانی کشور به قهرمانی رسیده بود و در تمام دنیا مرسوم است که قهرمان کشور در اردوی تیم ملی حضور داشته باشد.

وی مطرح نمود: دوست دارم با این اتفاقات احدی را به قانون واگذار می کردم تا قانون در خصوص او تصمیم منطقی بگیرد. مطمئن باشید خدا نیز انسان ها را به خاطر اعمال بدشان مجازات خواهد نمود. ای کاش قانون می توانست حق من را از احدی به خاطر عدم اعزام به 2 المپیک آسیایی دریافت کند. او عمر و جوانانی من را از بین برد. من و محرابی با رئیس فدراسیون بوکس صحبت کردیم که مشکل شغلی داریم و نمی توانیم 10 ماه از کار خود بگذریم و در اردو حاضر شویم و ماهی 200 هزار تومان دریافت کنیم. مگر با 200 هزار تومان می گردد یک خانواده را اداره کرد که توقع دارند من و محرابی با این حقوق در اردو باقی مانده و خرج خانواده هایمان را بدهیم.

گل آرا تاکید نمود: ما گفتیم حداقل 2 میلیون به ما حقوق بدهید تا زندگی خود را اداره کنیم. وقتی قرار شد بازگردیم نیز هنوز 3 ماه تا بازی های آسیایی زمان باقی مانده بود و شرایط خوبی نیز داشتیم و در این مدت نیز با اجازه خودشان را اردو را ترک نموده بودیم. من یک روز در اردو بودم اما شرایط واقعا اسفناک بود. در آن یک روز نیز چندین نفر از فدراسیون در تمرین حاضر شدند و همه سن من را پرسیدند. نمی دانم آنها به سن من چه کاری داشتند. باید عملکرد من را مقابل بوکسورها جوان ارزیابی می کردند. رونالدو با 34 سال سن بهترین فوتبالیست حال حاضر دنیا است و بهتر از تمام جوانان می دود.

ملی پوش سابق تیم ملی در خاتمه اعلام کرد: ای کاش این دوستان واژه جوانگرایی را از دایره لغات خود خارج می کردند و شایسته سالاری را ملاک قرار می دادند. من خصومت شخصی با احدی ندارم اما او حق من را در دو دوره المپیک آسیایی ضایع کرد. 8 سالی که دیگر برنخواهد گشت و بهترین سال های عمر من از دست رفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فروتن گل آرا: فدراسیون بوکس با مطرح کردن حضور مربی خارجی به دنبال برداشتن فشارها بود، مگر با 200 هزار تومان می گردد در اردوی تیم ملی ماند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروتن گل آرا: فدراسیون بوکس با مطرح کردن حضور مربی خارجی به دنبال برداشتن فشارها بود، مگر با 200 هزار تومان می گردد در اردوی تیم ملی ماند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید