62 هزار دانش آموز کاشانی شروع سال تحصیلی را جشن گرفتند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، مدیر آموزش و پرورش کاشان از نواخته شدن زنگ مهر در 371 واحد آموزشی اشهرستان در نخستین روز مهرماه همزمان با سراسر کشور اطلاع داد.

62 هزار دانش آموز کاشانی شروع سال تحصیلی را جشن گرفتند

حسین مقنی در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ عینک آفتابی شیک، اظهار کرد: سال جاری از مجموع62 هزار دانش آموز شهرستان، 35 هزار نفر دانش آموز مدارس ابتدایی، 14هزار نفر در مدارس متوسطه اول و 12 هزار نفر در دبیرستان متوسطه دوم و هنرستان های فنی به امر تحصیل مشغول خواهند شد.

وی اضافه کرد: اول مهر به مثابه نوروز تعلیم و تربیت است و بر این اساس متولیان نظام آموزشی، 856 کلاس ابتدایی، 480 کلاس دبیرستان های متوسطه اول و 267 کلاس مدرسه های متوسطه دوم را برای ورود شوق انگیز دانش آموزان در روز نخست مهرماه ساماندهی نموده اند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان با اشاره به کمبود 700 معلم در شهرستان کاشان، توضیح داد: برای جبران بخشی از کسری معلم نزدیک به پنج هزار ساعت نیروی حق التدریسی و 100 نفر از فرهنگیان بازنشسته و سرباز معلم به کار گرفته شد تا در اول مهر، هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

مقنی با تجلیل از نیکوکاران مدرسه ساز گفت: اگر آن ها آموزش و پرورش را یاری نمی کردند، امروز علاوه بر کمبود نیروی انسانی با کمبود فضای آموزشی نیز روبرو بودیم.

وی با اشاره به توسعه مراکز پیش دبستانی، اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید بیش از یک هزار و 500 کودک به پیش دبستانی وارد شده تا آموزش های پایه را فرا بگیرند.

مقنی توضیح داد: در سال تحصیلی جدید شش واحد آموزشی و پنج سالن ورزشی و اجتماعات به بهره برداری می رسد، همچنین نیکوکاران شهرستان تا کنون برای بازسازی واحدهای آموزشی 235 میلیارد ریال یاری نموده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "62 هزار دانش آموز کاشانی شروع سال تحصیلی را جشن گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "62 هزار دانش آموز کاشانی شروع سال تحصیلی را جشن گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید