گاد آو وار رگناروک چگونه رابطه کریتوس و پسرش را ادامه خواهد داد؟

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، اگرچه داستان کریتوس در سه گانه اول مجموعه گاد آو وار بر پایه ماجرا غم انگیز از دست دادن خانواده اش بنا شده بود اما قسمت قبلی که در سال 2018 منتشر شد، دوباره یک چالش نو خانوادگی را برای کریتوس ترسیم کرد؛ چالش مراقب کریتوس از فرزندش آتریوس.

گاد آو وار رگناروک چگونه رابطه کریتوس و پسرش را ادامه خواهد داد؟

داستان قسمت قبلی به یک ماجرای شخصی درباره کریتوس و فرزندش می پردازد و اینکه کریتوس یاد می گیرد که چگونه یک پدر باشد و این چه مسؤولیت هایی را برای او در پی دارد. او رازهایی را هم در اواخر بازی درباره خانواده فعلی خود متوجه می گردد.

وقایع گاد آو وار رگناروک بلافاصله پس از قسمت قبلی رخ نمی دهد و می توانیم این را در تریلر اخیر آن هم مشاهده کنیم. چند سال از ماجرای بازی قبلی سپری شده و اکنون رگناروک در پیش است و کریتوس و آتریوس وارد ماجرای بزرگ تری شده اند اما به هر حال یکی از اصلی ترین تمرکزهای داستان ادامه روابط میان کریتوس و آتریوس و ماجرای آن ها است. این موضوعی است که در این بازی تحولاتی پیدا نموده است.

پس از پخش تریلر بازی، اریک ویلیامز (Eric Williams)، کارگردان بازی گاد آو وار رگناروک، در جریان گفت وگوی خود با سایت IGN اعلام کرد: از آنجایی که این شخصیت های در یک ماجراجویی و سفر بزرگ به سر می برند، ما می خواهیم که روابط آن ها ترقی، تحول و گاه حتی پسرفت نمایند. حتی در ساده ترین چیزها، مثلا ماما با خود حدس می زنیم که در هنگام فیمبول وینتر چه اتفاقی برای آن ها می افتد؟ آیا فکر می کنید کریتوس و آتریوس در این زمان هیچ کاری نخواهند کرد؟

هشدار: صحبت های ادامه داستان گاد آو وار 2018 را لو می دهد.

رابطه میان آن ها به نظر می رسد همچنان برای داستان رگناروک مهم است ، به ویژه هنگامی که به هویت آتریوس و ناآگاهی کریتوس درباره آن مربوط می گردد. این حقایق که در اواخر داستان قسمت قبلی آشکار می شوند، ابهام ها و سؤال های تازه ای را پیش می کشند و تحولاتی را به وجود می آورند که بخشی از سنگ بنای داستان بازی گاد آو وار رگناروک است.

اریک ویلیامز درباره زمینه های داستانی که در رگناروک کاوش می گردد، شرح می دهد: یکی از موارد بسیار جالب برای من این ایده بود که می بینیم کریتوس در سرانجام بازی گذشته بسیار رشد نموده و متحول شده است اما وقتی که متوجه می گردد نام دیگر فرزندش لوکی است و همسرش این واقعیت را از او مخفی نموده بود، هیچکس واقعا به سراغ او نمی آید. فردی که کریتوس با تمام جانش به او اعتماد داشت، هنوز رازهایی را در دل داشت و آن ها را از کریتوس مخفی نگه داشته بود. تعیین است که این قضیه در طول داستان می تواند برای کریتوس چالشی جدی به حساب آید.

ویلیامز در ادامه می گوید: اکنون او نمی تواند از همسرش چیزی بپرسد. کریتوس نمی تواند بپرسد که چرا او مجبور است که این فشار را تحمل کند. او در گذشته تروماهایی داشته و اکنون هم با چنین چیزی روبرو شده است. این برای فردی که می خواهد بر مسائل غلبه کند، یک مسأله جدی روانی است. او هم پرسش هایی دارد اما باید آن ها را از چه کسی بپرسد؟ همان طور که در تریلر می بینید، سعی نموده ایم تا حدی چنین چیزی را القا کنیم. هواداران پرسش های فراوانی دارند. ما برای مدت بسیار زیادی چیزی نشان نداده بودیم. به همین دلیل، خواستیم پاسخ های زیادی را به آن ها ارائه دهیم اما در عین حال پرسش های تازه ای را هم برایشان مطرح کنیم.

رابطه میان این پرسش ها، پاسخ ها و حقایق نهفته در آن ها برای ویلیامز اهمیتی کلیدی دارد. گاه کنجکاوی ناشی از اعتقاد به کنجکاوی است و از آن طرف تعامل با چنین شخصیت هایی که بسیار کنجکاو هستند، چقدر می تواند مجذوب کننده و شگفت انگیز باشد.

اریک ویلیامز درباره این موضوع بیان می نماید: من از افرادی که بسیار کنجکاو هستند، خوشم می آید و دوست دارم که شخصیت هایی که خلق می کنیم این کنجکاوی را داشته باشند و در راستا خود به آن ادامه دهند. پاسخ ها برای من تا حدی خسته نماینده به نظر می رسند زیرا محدود و قطعی اند اما پرسش ها شگفت انگیزند زیرا موضوعی را باز می نمایند. یک پاسخ خوب باید ما را به یک پرسش تازه راهنمایی کند.

برخی نگران بودند که ممکن است تریلر بازی چیزهای زیادی را لو داده باشد اما این سخن اریک ویلیامز نشان می دهد که این کار از عمد اجرا شده و آن ها می خواستند برخی از پرسش های هواداران را به همین سادگی پاسخ دهند اما در عوض ابهام های تازهی را برای آن ها طرح نمایند که کنجکاوی آن ها را برمی انگیزد.

در واقع، کنجکاوی چیزی است که می تواند بازیکن را جذب و معطوف یک دنیا فانتزی مثل دنیا گاد آو وار کند. این نیازی برای ایجاد تعادل در لحظاتی قابل لمس و کوچک تر است که باعث می گردد بازیکنان یا بینندگان به دنیای اثر اهمیت دهند. یافتن تعادل بین این لحظه ها، چگونگی پرسش ها، ایده اعتماد در این روابط و دنیایی مرتبط و پر از شخصیت های اسطوره ای چیزهایی است که ویلیامز واقعا می خواهد با یاری تیمش در دنباله گاد آو وار 2018 به آن ها بپردازد.

ویلیامز به این نکته اشاره می نماید: وقتی می توانید وارد روان شخصیت و حالات روحی او شوید، این مکان خوبی است که در آن مانور دهید. این چیزی است که مردم را به خود جذب می نماید ، زیرا در زمینه هایی برای آن ها بسیار آشنا اما بسیار شگفت انگیز است.

با این حال، اشاره به لحظاتی مانند افتتاحیه قسمت قبلی و آغاز سفر شکار آرام پدر و پسر در کنار هم از آن لحظاتی است که برای ویلیامز اهمیت دارد. او باور دارد که این لحظه ها یکی از بخش های اساسی داستان کریتوس و آتریوس هستند.

کوری بارلاگ درباره این قضیه می گوید: برترین لحظات در بازی ها و برترین لحظات در فیلم ها همان لذت ها و خوشی های روزمره و پیش پا افتاده است. زیبایی و لحظه های توأم با حقیقت، لحظه های عادی و کاملا قابل درکی هستند. پس از ارتباط با این لحظه ها، آنجاست که ناگهان ترول بزرگ یا اژدهایی را در نزدیکی خواهید دید. باید این چیزها را با هم ترکیب کرد و در کنار هم قرار داد تا به این حس درونی برسید که در عین حالی که در دنیای فانتزی قرار دارید، می توانید با آن کاملا ارتباط برقرار نموده و آن را درک کنید.

چه این فرآیند به وسیله قصه کریتوس و آتریوس باشد یا قصه شخصیت های فرعی قسمت های قبلی همانند میمیر، بروک و سینداری یا حتی شخصیت های تازه این قسمت همانند ثور، اودین و دیگران، ویلیامز امیدوار است بازیکنان منظره خود را پیدا نموده و وارد دنیای بزرگ تری شوند که داستان راگناروک در آن روایت می گردد. نکته جالب این است که مجموعه ی شخصیت های داستان به طور خاص به مضمون خانواده و روابطی که در گاد آو وار 2018 ایجاد شده است، می پردازند. اگرچه ویلیامز به جزئیات این موضوع نپرداخت اما در پاسخ به این سؤال که آیا ثور و فریا به خاطر دخالتی که کریتوس در خانواده آن ها داشته، از او بسیار خشمگین اند، ویلیامز به سادگی گفت: این یک برداشت بسیار هوشمندانه از تریلر بازی است. اما اینکه چگونه ماجرای این خانواده های اساطیری بزرگ در راگناروک به هم متصل می شوند هنوز یک راز بسیار بزرگ است که برای رسیدن به پاسخ آن باید منتظر عرضه بازی گاد آو وار رگناروک در سال 2022 برای پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 باشیم.

منبع: IGN

منبع: دیجیکالا مگ

به "گاد آو وار رگناروک چگونه رابطه کریتوس و پسرش را ادامه خواهد داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاد آو وار رگناروک چگونه رابطه کریتوس و پسرش را ادامه خواهد داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید