کاهش حضور پرندگان مهاجر در کرمانشاه

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، اگر بارش های موثر و مناسبی در پاییز سال جاری رخ ندهد، احتمال کاهش حضور پرندگان مهاجر در کرمانشاه وجود دارد.

کاهش حضور پرندگان مهاجر در کرمانشاه

فرشاد فتاحی معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه هر سال از آبان ماه شاهد ورود تدریجی پرندگان مهاجر به کرمانشاه هستیم که عمدتا اواخر آبان وارد شده و بسته به شرایط آب و هوایی مدتی در این منطقه ماندگار می شوند، گفت : این پرندگان که معمولا آبزی و کنارآبزی هستند از عرض های شمالی و منطقه ها سردسیر به سمت منطقه ما می آیند و معمولا حاشیه آب ها را برای ماندگاری انتخاب می نمایند.

وی تالاب هشیلان را یکی از مراکز اصلی توقف پرندگان مهاجر دانست و یادآور شد: به علاوه این پرندگان در حاشیه رودخانه ها و سد ها نیز ماندگار می شوند.

معاون محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به شرایط خشکسالی سال جاری که باعث شده تالاب هشیلان و بسیاری از رودخانه ها و سراب های استان خشک گردد، مطرح کرد: چنانچه بارش موثری در این مدت رخ ندهد و شرایط به همین شکل ادامه پیدا کند، با کاهش ماندگاری پرندگان مهاجر در کرمانشاه روبرو خواهیم بود.

فتاحی افزود: اگرچه این پرندگان به هر حال مجبور هستند برای استراحت مدتی در منطقه ها مختلف استان فرود بیایند، اما چنانچه شرایط آب و غذا برای آن ها مساعد نباشد، چندان ماندگار نخواهند شد.

وی سد ها را دارای شرایط بهتری نقطه برای فرود و ماندگاری پرندگان مهاجر دانست و گفت: دریاچه سد هایی مانند گاوشان، زمکان، آزادی، تنگ حمام، جامیشان و... تنها جای مناسب برای حضور پرندگان مهاجر است و به نظر می رسد سال جاری نیز عمده حضور پرندگان مهاجر را در دریاچه سد های نوار غربی استان داشته باشیم.

معاون محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه عمده این پرندگان برای ماندگاری به آب احتیاج دارند، گفت: هر ساله شاهد حضور هزاران قطعه غاز خاکستری، اگرت کوچک و بزرگ، غاز خاسکیتری، سرسبز، حواصیل سفید و خاکستری و ... در استان هستیم .

وبلاگ عینک آفتابی شیک کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش حضور پرندگان مهاجر در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش حضور پرندگان مهاجر در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید