معاون کمیسیون اروپا: مذاکره کننده های انگلیسی مثل احمق ها دور خودشان می چرخند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، تیمرمنس معاون کمیسیون اروپا گفت دولت انگلیس برخلاف ظاهرش، فاقد نبوغ است و هیچ برنامه ای برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد.

معاون کمیسیون اروپا: مذاکره کننده های انگلیسی مثل احمق ها دور خودشان می چرخند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینک آفتابی شیک، فرانس تیمرمنس معاون کمیسیون اروپا، گفت فکر می نموده است که مذاکره کنندگان انگلیسی بسیار باهوش هستند، اما بعدا متوجه شده آن ها هیچ برنامه ای ندارند و مانند احمق ها دور خودشان می چرخند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، تیمرمنس در مصاحبه روز پنجشنبه با شبکه بی بی سی گفت: ما فکر می کردیم آن ها بسیار باهوش هستند و در سردابه ای در جایی در وست مینیستر کتابی مانند آنچه را هری پاتر داشت دارند که در آن تمام ترفندها و تمام چیزها درخصوص کارهایی که باید انجام دهند وجود دارد.

وی اضافه کرد: سپس هنگامی که اولین بار نطق داوید دیویس را دیدم با خود فکر کردم... اوه خدای من! آن ها برنامه ای ندارند.

او با مثال آوردن از یک سریال تلویزیونی گفت: صادقانه بگویم واقعاً شوکه کننده بود زیرا آسیب های وارده در صورت نداشتن برنامه... می دانید، مانند لنس کورپورال جونز است که می گفت نترسید! نترسید! و مانند احمق ها دور خودش می چرخید.

تیمرمنس همچنین بوریس جانسون وزیر امور خارجه سابق انگلیس و کاندیدای نخست وزیری این کشور را به این متهم کرد که زمانی که وزیر امور خارجه بود، بروکسل را به بازی می گرفت و هیچ گاه رویکردی قابل اعتماد نسبت به اتحادیه اروپا نداشت.

مقامات بروکسل و سیاست مداران انگلیسی پیش تر نیز بارها در خصوص برنامه های انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا هشدار داده اند.

حتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتقاد از سیاست های انگلیس گفت: من به ترزا می گفتم که چطور توافق (برگزیت) را پیش ببرد اما او روش احمقانه خودش را در پیش گرفت و قادر به انجام توافق نشد. این یک فاجعه است.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

جانسون که در انتخابات حزبی برای معین نخست وزیر بعدی انگلیس شانس بیشتری نسبت به جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس دارد، اعلام نموده است اگر نخست وزیر گردد چه با توافق و چه بدون توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا، در تاریخ 31 اکتبر امسال میلادی (9 آبان 1398) برگزیت را اجرایی می نماید.

هنگامی که یک مجری شبکه بی بی سی با اصرار زیاد از هانت پرسید آیا پس از نخست وزیر شدن می تواند مذاکراتی را پیش ببرد یا خیر، او اعتراف کرد فقط یک سری چیزهای کلی درباره اصول مذاکره می داند.

ترزا می نخست وزیر مستعفی بریتانیا، به دنبال کسب ضمانت از سوی اتحادیه اروپا برای به اصطلاح ترتیبات پشتیبان در خصوص مرزهای ایرلند شمالی بود. ترتیبات پشتیبان نوعی سیاست ضمانتی است که پس از اجرایی شدن برگزیت از ایجاد مرز سخت بین ایرلند شمالی که استانی از بریتانیاست و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می نماید.

خانم می، سه بار توافق با اتحادیه اروپا را که ترتیبات پشتیبان را نیز دربرمی گرفت به مجلس ارائه کرد اما قانون گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند.

او سوم خرداد امسال با اعلام شکست کوشش هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اظهار داشت و در تاریخ هفتم ژوئن (17 خرداد) رسماً از سمت خود استعفا داد.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد با شوک مالی و سیاسی شدیدی روبرو خواهد شد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "معاون کمیسیون اروپا: مذاکره کننده های انگلیسی مثل احمق ها دور خودشان می چرخند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون کمیسیون اروپا: مذاکره کننده های انگلیسی مثل احمق ها دور خودشان می چرخند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید