قبا، محله ای گران ولی پر تقاضا

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، خرید مسکن را می توان به عنوان یکی از مهمترین اقدامات هر فرد دانست. چرا که کالایی است گران و با ارزش که عدم توجه به انتخاب و نبود نظارت بر فرآیند معامله، باعث ایجاد ضرر و زیان سنگینی برای یک سمت معامله می گردد. این مهم در شرایط فعلی که قیمت مسکن به صورت افسارگسیخته ای رشد داشته، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و توجه به انتخاب و عقد قرارداد مناسب، می تواند سود یا زیان میلیاردی به همراه داشته باشد.

قبا، محله ای گران ولی پر تقاضا

مشاورین املاک، راهنمای گرانترین خرید مردم

از این رو مشاورین املاک سالهاست به عنوان صنفی معتمد، به عنوان راهنمای مردم فعالیت می نمایند و از ابتدا تا انتهای انجام معاملات ملکی را همراه متقاضیان بوده اند. به طوری که سالها پیش، مالکان فایل های آماده عرضه به مشاورین املاک مراجعه می کردند و اهالی این صنف، با چسباندن برگه هایی روی بورد یا شیشه مغازه، به اطلاع رسانی واحدهای آماده عرضه می پرداختند. پس از آن متقاضیان برای پیدا کردن واحدهای مورد نظر خود، به آژانس های املاک مختلف مراجعه نموده و پس از پیداکردن ملک مورد نظر خود، مذاکرات اولیه را انجام می دادند. در نهایت پس از بازدید حضوری و توافق طرفین، انجام معامله به وسیله همان مشاور صورت می گرفت.

نکته قابل توجه، توسعه روز افزون این صنف و تعدد آژانس های معاملات ملکی در دو دهه 70 و 80 بود که به واسطه افزایش ساخت و ساز در آن سالها، این بخش با رونق بسیاری همراه بود. گفتنی است در حال حاضر نیز افراد بسیاری به این شغل علاقه دارند و با گذراندن دوره های تجربی و حتی تحصیل در آکادمی و دانشگاه های مخصوص، این شغل را دنبال می نمایند.

رونق و افزایش فعالیت مشاورین املاک با پیشرفت تکنولوژی؛

گفتنی است این صنف نیز همانند بیشتر حوزه های خدماتی، پیشرفت نموده و همسو با احتیاج مردم و شرایط جامعه، بروزرسانی شده است. به طوری که از همان ابتدا تا انجام معاملات ملکی، مراجعه به بنگاه لزومی ندارد و می توان به وسیله درگاه های ارائه فایل، واحدهای آماده عرضه را به دست مشاورین املاک رساند. گفتنی است این بدان معنان نیست که حضور مشاور املاک در فرایند خرید و اجاره خانه کمرنگ شده؛ بلکه بیشتر از گذشته احتیاج است تا مشاورین املاک در فرایند فعالیت های ملکی حضور داشته باشند.

چرا که در یک معامله ملکی، دو سمت عرضه نماینده و متقاضی به فکر منافع خود هستند و فقط یک فرد بی طرف می تواند با واسطه گری، طرفین را به انجام معامله ای منصفانه برساند. گفتنی است حضور و تخصص مشاورین املاک یک احتیاج واجب به شمار می رود؛ به طوری که یکی از مهمترین بخش های انجام معامله ملکی، یعنی عقد قرارداد نیز فقط به وسیله اهالی این صنف امکان پذیر است. زیرا فقط آنها هستند که با آگاهی از تمام مفاد قرارداد و قوانین معاملات ملکی، می توانند این فرآیند را به پایان برسانند.

تسهیل در انجام معاملات ملکی، با بهره گیری از هوش مصنوعی؛

شایان ذکر است نزدیک به سه سال است این بخش با تکنولوژی روز جهان همسان سازی شده است. به طوری که، مجموعه ای دانش بنیان به نام اینپین توانسته بستری ایجاد کند تا هر سه ضلع انجام معامله ملکی یعنی عرضه نماینده، متقاضی و مشاور املاک، به راحتی با هم ارتباط برقرارنموده و معاملات ملکی خود را در بستری شفاف به پایان برسانند.

گفتنی است اینپین با استفاده از هوش مصنوعی، فرآیندی ایجاد نموده تا متقاضی با واردکردن احتیاجهای خود در سامانه، واحدهای منطبق با احتیاجخود را به همراه فایل هایی که به آن سلایق و احتیاجها مشابهت دارد مشاهده کند. از طرفی این درخواست برای مشاورین املاک فعال منطقه ارسال می گردد تا با پیدا شدن فایل متناسب با آن احتیاجها، متقاضی را از وجود آن باخبرنمایند.

گفتنی است اینپین برای آسان شدن و افزایش جذابیت فعالیت های ملکی، ابزارهای مختلفی همانند جستجو از روی نقشه، سیستم واقعیت افزوده که از دوربین گوشی همراه فایل های آماده عرضه تا شعاع 500 متری را نشان می دهد و ... را در اختیارکاربران قرار داده است. از طرفی اینپین خدمات متنوع دیگری برای افزایش سرعت و کیفیت فرآیند معاملات ملکی دراختیار دارد که می توانید برای آشنایی با آنها واژهinpin را در نوار ابزار مرورگر خود وارد نموده و یا از بسترهای ارائه برنامه، اپلیکیشن اینپین را به صورت رایگان دریافت کنید.

بعلاوه این سامانه دانش بنیان، به افزایش آگاهی ملکی مردم با فراوری محتوای تخصصی در بخش های مختلف مرتبط با بخش مسکن و آشنایی با مشخصات محله های مختلف تهران می پردازد. در این راستا قیمت و مولفه های تاثیرگذار در تصمیم گیری برای خرید آپارتمان درقبا را آنالیز نموده ایم که در ادامه مطالعه می کنید:

قبا، محله ای آرام در مرکز شلوغی های تهران

یکی از مولفه های تاثیرگذار در انتخاب محل سکونت، برای افرادی که در منطقه ها شمالی شهر زندگی می­نمایند، دسترسی اتوبانی مناسب به آن منطقه است. به طوری که بتوان در تمام ساعات روز، با خودروی شخصی، بدون انتظار در ترافیک های سنگین تهران، به محل کار یا تحصیل رفت و آمد داشت. قبا محله ای است که این ویژگی را در خود جای داده و به همین واسطه، خرید آپارتمان در قبا با جذابیت زیادی روبرو شده است.

گفتنی است مراکز تجاری و اداری متعدد این محله و نزدیکی آن به خیابان میرداماد، نقطه قوتی برای کارکنان شرکت های آن محدوده که در این منطقه سکونت دارند، به شمار می رود. از طرفی سازمانها و ارگان های متعدد حوالی این محله، مراجعه به این ادارات برای انجام امور اداری را هم بسیار آسان نموده است. بدین صورت خرید یا اجاره آپارتمان در قبا برای کارمندان و مدیران شرکت های ساکن در میرداماد، ونک و اطرافش می تواند گزینه بسیار جذابی به شمار رود.

قیمت خرید آپارتمان در قبا

برای آنالیز قیمت خرید آپارتمان در قبا کافی است به سامانه اینپین رفته و با مشاورین املاک متعدد همکار با اینپین که در این منطقه حضور دارند، تماس بگیرید.

گفتنی است نرخ املاک این منطقه نیز از افزایش افسارگسیخته قیمت خرید آپارتمان در تهران در امان نبوده است. به طوری که از ابتدای سال 96 تا انتهای آبان ماه 99، بیش از 450 درصد افزایش قیمت در این منطقه روی داده است. به این صورت در آبان ماه سه سال گذشته خرید آپارتمان در قبا، با نرخ 9 میلیون تومان در هر متر مربع معامله می شد و این عدد درمیانه سال 99 به بیش از 50 میلیون تومان رسیده است. گفتنی است این قیمت در آبان ماه سال 97، 17 میلیون رقم خورد و یکسال بعد، یعنی هشتمین ماه سال 98، خرید آپارتمان در قبا به 23 میلیون تومان رسید. در نتیجه این صعود قیمت، بیشتر در سال 99 روی داده و به شکل ناباورانه ای از 25 میلیون تومان در ابتدای سال به 50 میلیون تومان رسیده است.

قبا روی نقشه و دسترسی به آن

همانطور که اشاره شد تردد با خودروی شخصی به این محله کمی آسان تر از محله های اطرافش بوده و این مهم به واسطه وجود اتوبان همت در نزدیکی آن است. از طرفی بزرگراه شهید حقانی نیز در نزدیکی قبا قرار گرفته است و به این صورت دسترسی به بزرگراه مدرس نیز سخت نیست.

شایان ذکر است وجود خیابان شریعتی در ضلع غربی محله قبا و خیابان پاسداران در سمت دیگرش که به خیابان شهرزاد می رسد، این تسهیل نسبی در تردد را به همراه آورده است.

گفتنی است این محله علاوه بر اینکه از نظر جانمایی در موقعیت مناسبی قرار گرفته و دسترسی به منطقه ها مختلف شهر را برای ساکنینش آسان نموده، از نظر مولفه های اجتماعی و حتی وجود مراکز تفریحی نیز در شرایط مناسبی قرار گرفته است و می تواند به عنوان یک انتخاب بسیار خوب برای سکونت به شمار رود.

منبع: ایرنا زندگی

به "قبا، محله ای گران ولی پر تقاضا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبا، محله ای گران ولی پر تقاضا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید