برطرف ممنوعیت 15 روزه ورود گردشگران خارجی از مرز هوایی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد که ممنوعیت 15 روزه ورود اتباع خارجی، شامل گردشگران ورودی از مرزهای هوایی نمی گردد.

برطرف ممنوعیت 15 روزه ورود گردشگران خارجی از مرز هوایی

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز شنبه، چهارم دی ماه 1400 با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد ممنوعیت 15 روزه ورود اتباع خارجی از مرزهای، زمینی، دریایی و هوایی، این ممنوعیت را شامل گردشگران ورودی از مرزهای هوایی ندانست و تصریح گرد:

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که از سوی وزیر کشور به دستگاه های مختلف ابلاغ شده بود، ورود اتباع خارجی از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی از روز شنبه چهارم دی ماه 1400 به مدت 15 روز صرفا برای گروه های خاصی مجاز شماره شده بود که این مصوبه اصلاح شد و بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا این ممنوعیت 15 روزه شامل گردشگران از مرزهایی هوایی نمی گردد.

شالبافیان با اشاره به پیگیری این موضوع از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و برطرف ممنوعیت 15 روزه برای گردشگران خارجی ورودی از مرزهای هوایی، گفت:

بر این اساس بند سوم مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که 28 آذرماه برگزار و مصوبات آن از سوی وزیر کشور به دستگاه ها ابلاغ شده است، امروز در جلسه این ستاد اصلاح شد.

این موضوع در حالی است که در مصوبه جلسه بیست و هشتم آذر ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و دستورالعمل منتشرشده، اشاره ای به امکان ورود گردشگران خارجی به وسیله مرزهای هوایی نشده است. این دستورالعمل به توضیح زیر است:

ورود اتباع خارجی از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی (به غیر از موارد قید شده در بندهای 1 و 2 فوق) از روز شنبه مورخ چهارم دی ماه 1400 به مدت 15 روز صرفا برای گروه های ذیل مجاز است:

1. دارندگان پروانه های اقامت معتبر جمهوری اسلامی ایران.

2. دارندگان ویزای تحصیلی (طلاب مدارس علوم دینی و دانشجویان خارجی در دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران)

3. دارندگان ویزای ورود (شامل بازرگانان و تجار)

4. دارندگان ویزای با حق کار

5. دارندگان ویزای درمانی (گردشگری سلامت)

6. دارندگان ویزای سرمایه گذاری

7. دارندگان مهر خروج و مراجعت از پلیس مهاجرت و گذرنامه

تبصره:

الف. ورود اتباع ایرانی حاضر در کشورهای همسایه به داخل کشور از مرزهای زمینی با رعایت الزامات بهداشتی (کارت واکسن دو دوز، ارائه تست pcr منفی و انجام مجدد تست PCR در مبادی) مرزی امکان پذیر است.

ب. خروج اتباع خارجی حاضر در کشور از مرزهای زمینی بلامانع است.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "برطرف ممنوعیت 15 روزه ورود گردشگران خارجی از مرز هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف ممنوعیت 15 روزه ورود گردشگران خارجی از مرز هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید