خبرنگاران استاندار گیلان: امنیت سرمایه گذاری تقویت گردد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، رشت - خبرنگاران - استاندار گیلان با اشاره به موضوع سرمایه گذاری، کمبود امنیت سرمایه گذار را نه فقط مربوط به شهرداری ها بلکه به همه ارگان های حاکمیتی مربوط دانست و خواهان تقویت این مهم شد.

خبرنگاران استاندار گیلان: امنیت سرمایه گذاری تقویت گردد

به گزارش خبرنگار وبلاگ عینک آفتابی شیک، مصطفی سالاری غروب پنجشنبه در شصت و سومین اجلاس رئیسان شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها در رشت اضافه نمود: همه شهرداری ها گرفتاری های پیچیده ای دارند که بخش عمده مربوط به مدیریت درآمدست که فراتر از اختیارات شوراها، نیازمند بازنگری است.

وی با بیان اینکه مشکل مدیریت درآمد شهرداری ها مشابه خیلی از مسائل ماست، گفت: بین دریافت اقتصادیات و ارائه خدمات، رابطه وجود ندارد همانطوری که بین عوارض و استفاده کردن ما نیز رابطه معناداری وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به مدیریت هزینه به عنوان یکی دیگر از مسائل شهرداری ها گفت: این مهم بخشی مربوط به ساختار شهرداری و ارکان داخلی تصمیم گیری است.

وی با بیان اینکه در بخشی از وصول شهرداری هم دغدغه داریم، خاطر نشان کرد: کمیسیون ماده 100 که وظیفه اش مجازات است، محل درآمد می گردد و اینکه تراکم فروشی، ناهماهنگ با طرح جامع تفصیلی، محل درآمد می گردد به این دلیل است که درآمدی نداریم.

سالاری بیان داشت: در بعضی موارد به دلیل محدود شدن راه درآمد شهرداری ها، اجازه تخلف را با حکم قوانین و مقررات می دهیم که این کار به چهره شهر آسیب می رساند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این اجلاس در سخنانی با بیان اینکه ترکیب درآمد شهرداری ها، ترکیبی شکننده است، گفت: شهرداری ها با منابع اقتصادی محدودی روبرو هستند.

مهرداد لاهوتی درباره کمیسیون ماده 100 شهرداری اضافه نمود: براساس قانون رأی کمیسیون های ماده 100 صادر شد، تصور اینست که همه رای ها صادره بایستی منجر به تخریب گردد ولی در این کمیسیون به دلیل محدودیت اقتصادی شهرداری، منجر به جریمه می گردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه لایحه استخدامی شهرداری ها در مجلس در حال رسیدگی است، گفت: بلاتکلیفی در وضعیت استخدامی در شهرداری ها وجود دارد که امیدواریم این لایحه معین تکلیف گردد.

وی با اشاره به لایحه درآمد پایدار شهرداری ها خاطر نشان کرد: این لایحه به این دلیل که با نگاه دولتی تهیه شده، آن چیزی که مدنظر ماست را تأمین نمی کند و دنبال این هستیم که این ترکیب لایحه ای را که سال ها منتظر آن بودیم، اصلاح کنیم.

شصت و سومین اجلاس رئیسان شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها از صبح امروز (پنجشنبه) با نشست های تخصصی کمیسیون های چهارگانه شامل عمران و شهرسازی، حقوقی، حمل و نقل و خدمات شهری، فرهنگی و شهر هوشمند با حضور اعضای این کمیسیون ها در شورای اسلامی کلانشهر رشت شروع شد.

در نشست های کمیسیون های تخصصی اجلاس مجمع مشورتی رئیسان شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها، مدل های مشارکت شهروندان در تحقق توسعه شهری و موضوعات مهم کلان و محلی در مناطق مختلف کشور مورد آنالیز نهاده شد.

آنالیز روند و تحلیل نتایج حاصل از اجلاس گذشته مجمع مشورتی و پیگیری انجام تعهدات سایر نهادها در قبال حوزه مدیریت شهری و مباحث خاص مبتلابه کلان شهرها و مراکز استان ها از دیگر موارد دستور کار اجلاس در کمیسیون های تخصصی عنوان شد.

به منظور آشنایی شرکت کنندگان شصت و سومین اجلاس دو روزه مجمع رئیسان شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها از ظرفیت های عمرانی و فرهنگی کلانشهر رشت، برنامه های متنوع از جمله بازدید از بازار سنتی، بازار هنر و برنامه تئاتر خیابانی در پیاده راه فرهنگی رشت پیش بینی شده است.

7286/2007

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران استاندار گیلان: امنیت سرمایه گذاری تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار گیلان: امنیت سرمایه گذاری تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید