اپل و گوگل برای تکنولوژی ردیابی تماس کووید-19 همکاری می نمایند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، دو شرکت عظیم تکنولوژی اپل و گوگل برای ساخت تکنولوژی جدیدی برای یاری به کاهش انتشار کووید-19 با هم همکاری می نمایند.

اپل و گوگل برای تکنولوژی ردیابی تماس کووید-19 همکاری می نمایند

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک به نقل از هلث دی نیوز اپل و گوگل برای ایجاد تکنولوژی برای ردیابی تماس کووید-19 با یکدیگر همکاری می نمایند. این همکاری مشترک به ایجاد پلتفرم هایی برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید خواهد انجامید که امکان استفاده از بلوتوث برای ردیابی تماس به منظور کاهش انتشار ویروس کرونا می دهد.

بر اساس گزارش گوگل در این باره ردیابی تماس به افراد هشدار می دهد که فردی که اخیرا با او در تماس بوده اند، بعدا به ویروس کرونا مبتلا شده است، و بنابراین احتمالا در معرض ویروس قرار گرفته اند.

همکاری این دو شرکت دو مرحله خواهد داشت. اپل و گوگل در ماه مه (اردیبهشت) اپلیکیشنی را برای کاربران در اپل استور و گوگل پلی استور برای دانلود کردن منتشر می نمایند.

بعد این شرکت ها در ماه های آینده برای ایجاد یک پلتفرم گسترده تر ردیابی تماس بر اساس بلوتوث کار خواهند کرد که درون پلتفرم های iOS و اندروید گنجانده می شوند.

در این شیوه ردیابی تماس تلفن ها از داده های بلوتوث رای ردیابی افراد در هنگامی که نزدیک یکدیگر هستند، استفاده می نماید. اگر شخصی آزمایش ویروسی اش مثبت گردد، می توانند این اطلاعات را به اپلبکیشن بدهند و بعد اپلیکیشن افرادی که با تلفن هایشان در نزدیک این شخص قرار دارند، هشدار دهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اپل و گوگل برای تکنولوژی ردیابی تماس کووید-19 همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل و گوگل برای تکنولوژی ردیابی تماس کووید-19 همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید