اولین تیم دوچرخه سواری روی آب در میناب تشکیل می گردد

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، محمد امیری رودان در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود 12 سال پیش این دوچرخه دریایی اختراع و رونمایی شد، گفت: در مورخه 28 اسفند 1397 اولین تیم دوچرخه دریایی به عنوان رشته جدید ورزشی به جامعه ورزشی کشور ایران معرفی خواهد شد.

اولین تیم دوچرخه سواری روی آب در میناب تشکیل می گردد

امیری بیان داشت: تاکنون در گروه ها و باشگاههای کشور تیمی تحت عنوان تیم ورزشی دوچرخه سواری دریای و بر روی آب وجود نداشته است، اما بعد از رونمایی از این دوچرخه و کپی برداری از آن به صورت تفریحی در بعضی از نقاط کشور و یا خارج از کشور با شکل های متفاوت این کار اجرا شده است.

وی مطرح نمود: این وسیله در صورت واژگونی زیر آب نمی رود و علاوه بر فرد رکاب زن قابلیت حمل دو نفر دیگر را بر روی بازوهای دوچرخه دارد.

امیری اضافه نمود: فعالیت این تیم با حضور دوچرخه سواران شهرستان میناب در تاریخ عنوان شده با آغاز چهار دستگاه در جنگل های حرا و تیاب استار زده می گردد و با هدف رونمایی از این ورزش و تیم است که بعد از آن تعداد این دوچرخه ها و نفرات تیم افزایش پیدا خواهد نمود.

امیری توضیح داد: به مناسبت بزرگداشت خلیج فارس در 11 اردیبهشت ماه اولین مسابقه دوچرخه سواری دریایی در تیاب و با هدف معرفی توانمندی های خلیج فارس با موضوع شهرستان میناب برگزار می گردد.

ورزشکار و جهانگرد هرمزگانی بیان داشت: این رشته ورزش و دریایی با نام (رودان سیکل) نامگذاری شده است که برای ورزش شهرستان میناب فعالیت می نماید.

امیری مطرح نمود: برگزاری مسابقه به مناسبت بزرگداشت خلیج فارس به صورت منطقه ای برگزار می گردد اما مسابقه دوم که در هفته تربیت بدنی برای برگزاری مد نظر واقع شده است با همکاری هیئت دوچرخه سواری انجام می گردد از دوچرخه سواران حرفه ای دعوت خواهد شد.

این ورزشکار و جهانگرد هرمزگانی با بیان اینکه به مناسبت بزرگداشت و روز خلیج فارس تاکنون برنامه های خاص ورزشی را اجرا نموده ام گفت: برای این مراسم در روز اول حرکت شنا از ساحل کشور عمان تا بندرعباس در دستور کار واقع شده است و در روز دوم این مناسبت مسابقه دوچرخه سواری در تیاب انجام می گردد و در نهایت روز انتها این مناسبت روز خداحافظی و بدرقه و ادامه پروژه جهانگردی را در دستور کار دارم.

وی بابیان اینکه در سال گذشته پروژه جهانگردی با همه رایزنی های صورت گفته و عدم همکاری اداره کل ارشاد و مسئولان انجام نشد مطرح نمود: در سال 98 امیدوارم که با همکاری مسئولان بتوانم این پروژه را به انتها برسانم چرا که در کشورهای خارجی به عنوان سفر فرهنگی خلیج فارس توانمندی های این منطقه را با موضوع شهرستان میناب و جاذبه های تیاب معرفی خواهم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اولین تیم دوچرخه سواری روی آب در میناب تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تیم دوچرخه سواری روی آب در میناب تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید