ادامه گلوله باران و درگیری ها علی رغم آتش بس در شمال سوریه

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، منابع خبری از حملات توپخانه ای و همچنین درگیری ها در مناطقی در شمال سوریه علی رغم اعلام آتش بس خبر می دهند.

ادامه گلوله باران و درگیری ها علی رغم آتش بس در شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ عینک آفتابی شیک، علی رغم اینکه آمریکا و ترکیه شب گذشته (پنجشنبه) بر سر برقراری آتش بس پنج روزه در شمال سوریه به توافق رسیدند و همزمان نیز این توافق وارد فاز اجرایی شد؛ اما درگیری ها همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری رویترز خبر داده است که صدای انفجارها و تیراندازی در منطقه رأس العین در نزدیکی مرز ترکیه در شمال سوریه به گوش می رسد. خبرنگار این خبرگزاری از شهرک سیلان بینار در داخل خاک ترکیه گزارش داده است که صدای انفجارها و تیراندازی از رأس العین سوریه شنیده می گردد.

نهاد موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه نیز گزارش داده است که حملات توپخانه ای و راکتی ارتش ترکیه و تروریست های ارتش آزاد به شهر رأس العین ادامه دارد. به گزارش این مرکز، محور شمال شهرک عین عیسی در آرامش نسبی به سر می برد.

مظلوم کوبانی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه شب گذشته به تلویزیون محلی روناهی گفت که این نیروها هر کار ممکنی برای موفقیت آمیز بودن توافق آتش بس انجام خواهند داد. او اما تأکید کرد که اهداف ترکیه در شمال سوریه نباید محقق گردد.

علی رغم اینکه ترکیه و آمریکا بر سر آتش بس در تمام طول مرزی در شرق فرات تا مرز عراق به توافق رسیدند، اما نیروهای دموکراتیک کرد در بیانیه خود صرفا آتش بس در حد فاصل شهرهای رأس العین و تل ابیض را پذیرفته اند. با این تفاسیر به نظر می رسد برداشت ها و خواسته های ترکیه و شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه از متن توافق در تعارض با یکدیگر است.

دیده بان سوریه همچنین گزارش داده است که ساکنان شهرهای قامشلی و حسکه و دیگر مناطق شب گذشته و پس از اعلام آتش بس به شادی و تیراندازی هوایی پرداختند که در اثر آن 20 نفر زخمی شدند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "ادامه گلوله باران و درگیری ها علی رغم آتش بس در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه گلوله باران و درگیری ها علی رغم آتش بس در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید