اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده در پهنه شرقی و غربی کرج

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، علیرضا عاقلی در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص اجرای طرح های نوسازی بافت های فرسوده شهری کرج اعلام کرد: این طرح ها در قالب اجرای پروژه هایی پیشگام در دو پهنه شرقی و غربی شهر اجرایی می گردد که در مجموع مساحت 27 هزار و 363 مترمربع از کرج را در برمی گیرد.

اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده در پهنه شرقی و غربی کرج

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج در ادامه اضافه نمود: برای اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده شهر کرج از مشارکت توسعه گران استفاده نموده ایم، براین اساس ضمن تنظیم توافقنامه در دی ماه سال گذشته با این افراد، مراتب موضوع در شورای اسلامی شهر کرج هم مطرح گردیده است.

وی ادامه داد: با تصویب لایحه ای مرتبط با مشارکت سرمایه گذاران و توسعه گران در امر نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری به شهرداری کرج اجازه داده شد تا مطابق توافقنامه ای که در این راستا تنظیم گردیده است اقدام کند.

عاقلی عنوان نمود: طبق مصوبه شورای شهر کرج شهرداری این کلان شهر در خصوص دیگر پروژه های مرتبط با موضوع نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری در صورت مراجعه سایر سازندگان برای مشارکت در این امر می تواند بر اساس مفاد توافقنامه ذکرگردیده در مصوبه شورا، اقدام نموده و انجام چنین پروژه ای مهمی را در دستور کار قرارداد.

وی شرح داد: در حال حاضر مناطقی از شهر کرج که اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در آن دنبال می گردد، مشتمل بر پهنه شرقی محلات مصباح، آسیاب برجی و پهنه غربی حصارک بالا و حصارک پایین است.

مشارکت بخش خصوصی در نوسازی بافت های فرسوده کرج

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج در خصوص میزان مشارکت بخش خصوصی در پروژه های ترمیمی بافت های فرسوده مشتمل بر نوسازی و بهسازی تشریح کرد: پروژه 3هزار مترمربعی در محله مصباح، حدفاصل بن بست حسینی و کوچه سهراب باهدف تجمیع و نوسازی تعداد 23 قطعه به بخش خصوصی سپرده گردیده است.

وی در خاتمه گفت: مراحل قانونی پروژه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده بخشی از محله مصباح توسط بخش خصوصی طی گردیده است و در حال در مرحله آخرین توافقات با مالکین این نقاط به منظور مشارکت در اجرای طرح دنبال می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده در پهنه شرقی و غربی کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح نوسازی بافت های فرسوده در پهنه شرقی و غربی کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید