معرفی فیلم: شکل آب از گیرمو دل تورو

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، فیلم هزارتوی پن که گیرمو دل تورو در سال 2006 آن را ساخته بود، آنقدر فوق العاده بود که پس از آن دیگر هر وقت خبری در خصوص این کارگردان به چشمم می خورد، دقت می کنم و بعلاوه همه فیلم های دیگر او را می بینم.

معرفی فیلم: شکل آب از گیرمو دل تورو

فیلم شکل آب یا The Shape of Water تازه ترین ساخته گیرمو دل تورو است که در آن سالی هاوکینز، مایکل شنون، ریچارد جنکینز، داگ جونز، مایکل استلبرگ و اکتاویا اسپنسر بازی می نمایند.

فیلم آنقدر اجزای داستانی به جا و غنی داشت که در وهله اول تصور کردم باید اقتباسی از یک کتاب پرفروش باشد، اما بعدا که چک کردم متوجه شدم که فیلمنامه این اثر، غیراقتباسی و ارویجینال است و به وسیله خود دل تورو و ونسا تایلر نوشته شده است.

البته دل تورو، ایده این اثر را از شخصیت گیلمن در فیلم موجودی از باتلاق سیاه که در سال 1954 اکران شده بود، گرفته و پر و بال داده و ایده اصلی متعلق به خود او نیست.

به احتمال زیاد می دانید که فیلم شکل آب مورد استقبال منتقدان قرار گرفته، طوری که جایزه گلدن گلوب برترین کارگردانی و جایزه گلدن گلوب برترین موسیقی را برای الکساندر دسپلا بدست آورده و در اسکار پیش رو هم در 13 رشته نامزد شده است.

به جرأت می توانم بگویم که بعد از هزارتوی پن، شکل آب برترین فیلم دل تورو تا به حال است.

فیلم دارای بیشتر آن اجزای خوبی است که یک فیلم را تبدیل به شاهکار می نمایند: یک داستان فانتزی- عاشقانه محکم، بازی های خوب، فیلمبرداری قابل توجه، یکی دو صحنه رؤیاگونه واقعا عالی و البته موسیقی متن گوش نواز.

باید بازی سالی هاوکینز را در این فیلم بستاییم. او در این فیلم نقش خدمتکار ناگویایی را با هنرمندی بسیار بازی می نماید.

داستان فیلم می تواند با خیلی ها ارتباط برقرار کند: آدم های تنها، فانتزی دوست ها، رمانتیک ها و آنهایی که همیشه شهوت قدرت طلبی انسان ها را نقد می نمایند.

گرچه من نسخه کم کیفیت DVDScr فیلم را دیدم، اما مجذوب چند صحنه استثنایی رؤیاگونه فیلم، مثل صحنه های زیر آب و نیز پایکوبی الایزا با موجود رؤیایی شدم. (این دومی تا حدی شبیه یکی از صحنه های فیلم لا لا لند هم شده بود.)

چیز جالب دیگر رنگ بندی فیلم بود. دل تورو قطعا در این رنگ بندی خاص تعمد داشته. رنگ آبی متمایل به سبز را در صحنه های بسیاری می بینیم. (حتی از نقاش داستان درخواست می گردد که تابلوهایی به رنگ سبز بکشد و باز حتی کادیلاک شخصیت دیگر فیلم رنگی منطبق با همین موضوع دارد.) قطعا بعدا منتقدان در این مورد از دل تورو چیزهایی پرسیده اند.

فیلم داستان رهایی از تنهایی ملال انگیز زنی که ناجوانمردانه حقیر شمرده می گردد به واسطه یک موجود آبزی خاص است. موجودی که باز هم در وهله اول، یک حویان وحشی تصور می شد …

در این فیلم ما با داستان دلدادگی یک شاهزاده را با یک بانوی پری رو روبرو نیستیم. اما داستان و بازی های انقدر عالی هستند که در انتها فیلم این دلدادگی شخصیت هایی با هیئت نه چندان قابل توجه را ارج می نهیم. در واقع زییایی روح شخصیت ها، پوسته ظاهری آنها را تحت الشعاع قرار می دهد.

شکل آب قطعا فیلمی است که ارزش تماشا را دارد. نمره فیلم هم در حال حاضر در imdb، نمره بسیار خوب 7.8 است.

منبع: یک پزشک

به "معرفی فیلم: شکل آب از گیرمو دل تورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فیلم: شکل آب از گیرمو دل تورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید