سقوط در اقیانوس و سرانجام یک ماموریت تاریخی

به گزارش وبلاگ عینک آفتابی شیک، همشهری آنلاین نوشت: ماموریت آرتمیس 1 با سقوط موفقیت آمیز کپسول بدون سرنشین اوریون در اقیانویس آرام به خاتمه رسید.

سقوط در اقیانوس و سرانجام یک ماموریت تاریخی

ماموریت آرتمیس 1 بعد از ظهر یکشنبه (11 دسامبر) با سقوط موفقیت آمیز کپسول بدون خدمه اوریون (Orion) در اقیانوس آرام در حدود 160 کیلومتری سواحل باخا در کالیفرنیا به انتها رسید.

هنوز بخش زیادی از داده های این ماموریت تجزیه و تحلیل نشده است و با وجود این، ناسا ماموریت 25.5 روزه آرتمیس 1 را موفقیت آمیز می داند. مایک سارافین، مدیر ماموریت آرتمیس 1، روز یکشنبه در یک جلسه توجیهی پس از سقوط اوریون گفت: فکر نمی کنم هیچ یک از ما بتوانیم ماموریتی با این مقدار از موفقیت را تصور کنیم. ما اکنون صاحب یک سیستم اساسی حمل و نقل در اعماق فضا هستیم.

بیشتر بخوانید:

عکس | راز الگوهای اسرارآمیز صحرای عربستان کشف شد

کشف اسرار زندگی دراکولای واقعی با رمزگشایی از یک نامه 500 ساله / عکس

این سیستم حمل و نقل از اوریون و سیستم پرتاب فضایی (SLS) تشکیل شده که کپسول را در 16 نوامبر از مرکز فضایی کندی ناسا (KSC) در فلوریدا به ماه فرستاد.

مقامات آژانس فضایی گفته اند که این اولین پرتاب SLS بود و این وسیله نقلیه بزرگ، تقریبا بی عیب و نقص عمل کرد.

کپسول اوریون در 25 نوامبر در مدار ماه نهاده شد و شش روز بعد طبق برنامه حرکت کرد. در 5 دسامبر، اوریون در یک پرواز نزدیک به ماه، موتورش را سوزاند و خودش را در مسیر زمین قرار داد.

بازگشت به خانه نیز طبق برنامه پیش رفت. سپر حرارتی اوریون با عرض 5 متر - بزرگترین سپر حرارتی تا به امروز - از کپسول در طی بازگشت آتشینش به جو زمین محافظت کرد. سیستم های چتر نجات آن به موقع مستقر شدند، سرعت فرود اوریون را کاهش دادند و امکان فرود نرم را فراهم کردند.

فضاپیمای اوریون ماموریت آرتمیس 1 پس از سقوط موفقیت آمیز در 11 دسامبر 2022 در اقیانوس آرام شناور شد

اوریون به وسیله کشتی نیروی دریایی ایالات متحده، بارگیری و به سن دیگو منتقل و بعد، از آن جا برای آنالیز کامل به مرکز فضایی کندی فرستاده می گردد.

ناسا تا زمانی که این کار و تجزیه و تحلیل داده های پرواز اوریون به نتیجه نرسد، حکم رسمی در خصوص پرواز آزمایشی صادر نخواهد نمود. اما با توجه به اینکه همه چیز در آرتمیس 1 روان و بدون دردسر پیش رفت، احتمالا ارزیابی این ماموریت آن را موفقیت آمیز اعلام خواهد نمود.

جانت پترو، مدیر مرکز فضایی کندی (KSC) در جلسه توجیهی درباره اوریون گفت: من فکر می کنم این وسیله نقلیه و عملکرد آن واقعا فراتر از انتظارات بود.

آنالیز و تجزیه و تحلیل ماموریت آرتمیس 1، به ناسا در ماموریت آرتمیس 2 یاری خواهد نمود. در ماموریت آرتمیس 2، ناسا در سال 2024 فضانوردان را برای یک ماموریت 10 روزه به مدار ماه می فرستد.

آرتمیس 3، ماموریت بعد از آن، در سال 2025 یا 2026 انجام خواهد شد و در آن، فضانوردان در نزدیکی قطب جنوب ماه، پا روی آن می گذارند. ماموریت های آینده در برنامه آرتمیس ناسا به ساخت یک پایگاه تحقیقاتی در آن منطقه یاری می نماید؛ جایی که تصور می گردد در آن آب یخ زده پیدا گردد.

58321

منبع: خبرآنلاین

به "سقوط در اقیانوس و سرانجام یک ماموریت تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط در اقیانوس و سرانجام یک ماموریت تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید